نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد بیشتر مردم آمریکا معتقدند مرز مکزیک با بحران انسانی و امنیتیِ رو به رشد مواجه شده است.

نظرسنجی: بیشتر مردم آمریکا معتقدند مرز مکزیک با بحران انسانی و امنیتی روبروستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی اخیر «هاروارد کاپس/هریس» نشان داد بیشتر مردم آمریکا معتقدند مرز جنوبی این کشور (مرز مکزیک) به دلیل هجوم بی‌سابقه پناهجویان با بحران انسانی و امنیتی رو به رشد مواجه است.

حدود ۵۶ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند مرز مشترک مکزیک و آمریکا با «بحران انسانی و امنیتیِ رو به رشد» مواجه است. این درحالی است که ۴۴ درصد اعلام کردند این یک «بحران سیاسی تصنعی» محسوب می‌شود.

«مارک پن» گردآورنده این نظرسنجی اعلام کرد: افزایش تعداد مهاجران در مرز این کشور افکار عمومی را تغییر داده است، به گونه‌ای که بیشتر مردم فکر می‌کنند آمریکا هم اکنون با حالت فوق العاده ملی مواجه شده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد ۴۷ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند دولت باید تعداد مهاجران کمتری را به داخل کشور بپذیرد. اما ۳۴ درصد اعلام کردند همین روند باید ادامه داشته باشد.

دونالد ترامپ و متحدان او بار‌ها اعلام کرده‌اند که مهاجرت‌های غیرقانونی به آمریکا از طریق مرز مکزیک یک بحران امنیتی محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا اوایل سال جاری میلادی هم برای تأمین بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک، حالت فوق العاده ملی اعلام کرد.

این درحالی است که بسیاری از دموکرات‌ها دونالد ترامپ را متهم کردند که قصد دارد با استفاده از اعلام حالت فوق العاده جعلی، یکی از وعده‌های انتخاباتی‌اش را عملی کند.

در ماه مارس سال جاری میلادی بیش از ۱۰۳ هزار مهاجر از طریق مرز مکزیک وارد آمریکا شده اند. این بالاترین رقم ماهانه در چند سال اخیر محسوب می‌شود. افزایش موج پناهجویان غیرقانونی دونالد ترامپ را در چند ماه اخیر به شدت خشمگین کرده است به گونه‌ای که وی ماه گذشته میلادی «کریستن نیلسن» وزیر امنیت میهن آمریکا را مجبور به استعفا کرد.

این نظرسنجی از ۳۰ آوریل تا یکم مه روی ۱۵۳۶ شرکت کننده آمریکایی انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار