رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از کاهش ۵۵ درصدی واردات استان همدان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبر داد.

کاهش بیش از ۵۰ درصد واردات استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به رشد ۱۱ درصدی سهم صادرات در سال ۹۷ گفت: میزان صادرات در سال گذشته ۱۵۵ میلیون و ۵۰۶ دلار از گمرک بوده که در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داسته است.

وی با بیان اینکه کشمش، سیم مسی، گونی پلاستیکی، سیمان کلینکر، انواع خاک صنعتی، فروسیلیس، موتور کولر، وازلین‌های صنعتی، ترشیجات و شوریجات از جمله اقلامی هستند که منشأ تولید آن‌ها در همدان است گفت: سهم صادرات این محصولات در سال گذشته ۹۴۳ میلیون دلار بوده که به صورت مستقیم از گمرک همدان صادر شده است.

وی بیان کرد: کشمش با ۱۴۹ درصدافزایش، ماست ۸۶ درصد، کلینکر ۱۵۹ درصد، خیارشور ۴۹ درصد و وازلین صنعتی یک‌هزار و ۲۰۰ درصد افزایش داشته که در صادرات موتور کولر به دلیل افزایش نیاز داخلی و نیاز داخل به موتور کولر با کاهش ۷۰ درصدی صادرات آن مواجه بودیم.

متین قطعات ریخته‌گری، سیمان، سنگ‌آهن و لباس را از دیگر اقلام موفق در صادرات استان خواند و افزود: بیش از ۴۰۰ درصد افزایش سفارش واحد سیمان در رزن و همچنین افزایش تولید موکت همدان ۵۳ تا ۶۰ درصد در سال ۹۶ بوده که در سال ۹۷ بیش از صد درصد افزایش ظرفیت اسمی تولید داشتیم.

وی با بیان اینکه اقلام وارداتی در سال گذشته ۵۵ درصد کاهش داشته عنوان کرد: در ماه فروردین و اردیبهشت امسال ۲۰۲ درصد از نظر ارزشی افزایش واردات داشته ایم.
انتهای پیام/ج

کاهش ۵۵ درصدی واردات استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار