هزاران نفر از دانشجویان الجزایر در اولین تظاهرات ماه رمضان در روند اعتراض علیه مقامات ارشد این کشور به جمع تظاهرکنندگان پیوستند.

تظاهرات هزاران نفری معترضان در الجزایر در ماه رمضانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از دانشجویان الجزایر در روند اعتراض علیه مقامات ارشد این کشور به جمع تظاهرکنندگان پیوستند.

هزاران نفر از دانشجویان الجزایری در اولین تظاهرات ماه رمضان بر ادامه اعتراضات چند هفته‌ای خود علیه مقامات حاکم این کشور تاکید کردند.

تظاهرکنندگان با حمل پرچم الجزایر در مقابل اداره پست این کشور که به منطقه اصلی برگزاری تظاهرات در الجزیره، پایتخت این کشور تبدیل شده اجتماع کردند.

خیرالدین، دانشجوی سال دوم شیمی ضمن تاکید بر ادامه برگزاری تظاهرات و اعتراضات در ماه رمضان افزود، به رغم گرمای هوا و روزه بودن رژیم باید بداند که بسیج مردمی ادامه دارد.

در حالی که ماه رمضان از طلوع تا غروب خورشید است، اما تظاهرکنندگان وعده دادند که خسته نخواهند شد.

شماری از دانشجویان پلاکارد‌هایی حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود" اگر تصور می‌کنید ما خسته شده ایم اشتباه می‌کنید. "

گزارش‌ها از الجزیره حاکی است در پی تلاش تظاهرکنندگان برای تغییرات اساسی در نظام سیاسی کشور بسیاری از شهر‌ها شاهد برگزاری تظاهرات دانشجویی بود.

تظاهرکنندگان مخالف انتخابات ۴ ژوئیه هستند که از سوی عبدالقادر بن صالح رئیس جمهور موقت کشور اعلام شده است.

بن صالح پس از برکناری بوتفلیقه در ماه گذشته به ریاست جمهوری موقت کشور منصوب شد.

احمد قائد صالح فرمانده ارتش الجزایر از حامیان شدید برگزاری انتخابات در این کشور است.

وی از حامیان بوتفلیقه بود و سرانجام خواستار استیضاح رئیس جمهور شد.

تظاهرات امروز در الجزایر در حالی برگزار شد که چند روز قبل سعید بوتفلیقه برادر رئیس جمهور سابق این کشور و از چهره‌های پرنفوذ که احتمال جانشینی برادر خود را داشت بازداشت شد.

محمد مدینی معروف به توفیق و عتمانه ترتگ از مقامات ارشد امنیتی سابق الجزایر نیز به اتهامات توطئه علیه حکومت بازداشت شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار