دولت الجزیره به منظور تلاش برای ریشه کن کردن فساد، پویش «دست های پاک» را آغاز کرده است.

وعده دولت الجزایر برای مبارزه با فسادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت الجزایر به منظور تلاش برای ریشه کن کردن فساد مربوط به تجار سرشناس و شماری از مقامات دولتی کنونی و قبلی، پویش «دست های پاک» را آغاز کرده است.

تظاهر کنندگان مخالف عبدالعزیز بوتفلیقه که اوایل ماه آوریل با برگزاری راهپیمایی های گسترده توانستند وی را از حکومت برکنار کنند، به شدت به فساد گسترده دولتی و خصوصی در این کشور اعتراض دارند.

براساس گزارش ها، الجزیره روز جمعه شاهد برگزاری تظاهرات جدیدی در اعتراض به فساد خواهد بود. مقامات امنیتی و قضائی از بازداشت شماری از چهره های پرنفوذ کشور و تحقیقات از آنان خبر دادند.

در حالی که مقامات قضائی الجزیره از بازداشت عیساد ریباب، از تجار سرشناس و مشهور این کشور خبر می دهند که به اتهام تخلفات و نقض قوانین مربوط به حقوق مشتری بازداشت شده اما وی مدعی شد داوطلبانه به دادگاه رفته است.

در بین بازداشت شدگان مفاسد اقتصادی یک نماینده مجلس به اتهام دریافت رشوه از شرکتی چینی، سه برادر و مقامات وزارت صنعت نیز به تبانی در فعالیت ها و قراردادهای تجاری و وزیر سابق انرژی این کشور به چشم می خورند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار