استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بخشنامه‌های وزارتخانه‌ها که با قانون مغایرت دارد، ضمانت اجرایی ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در اولین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سال جاری با تأکید بر اینکه بخشنامه‌های داخلی وزارتخانه‌ها که با قانون مغایرت دارد، ضمانت اجرایی ندارد گفت: نباید این بخشنامه‌ها برای سرمایه‌گذاران مانع ایجاد کند.

وی افزود: زمین مورد نیاز تمام طرح‌های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری باید از طریق قانونی و به قیمت کارشناسی محاسبه و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

عباسی اضافه کرد: در طرح‌های دارای چند متقاضی، زمین از طریق فراخوان و شرکت در مزایده، و در پروژه‌های دارای یک متقاضی زمین بدون برگزاری این مراحل واگذار شود.

وی ادامه داد: مجوز راه اندازی مجتمع‌های بین راهی و گردشگری واقع در حریم شهر‌ها و روستا‌ها به ترتیب بر عهده ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پس از صدور مجوز از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بایستی مجوز ساخت و ساز از سوی شهرداری و یا دهیاری‌ها صادر و در اختیار متقاضی قرار گیرد.

عباسی تأکید کرد: برای جذب بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی بایستی بوروکراسی اداری کاهش یابد و روند اقدامات مرتبط در این حوزه تسریع و تسهیل شود.

انتهای پیام/ز

لزوم قیمت‌گذاری زمین طرح‌های سرمایه گذاری توسط کارشناسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار