مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۳ هزار و ۷۴۶ حامی، حمایت معنوی ۳ هزار و ۲۰ یتیم و فرزندان محسنین استان زنجان را بر عهده دارند که در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در محفل انس با حامیان فرهنگی شهرستان گرماب گفت: نیکوکاری و خیر بودن ارزشمندترین و ماندگارترین صفتی است که حتی پس از مرگ برای انسان باقی می‌ماند.

وی با تبریک هفته معلم به فرهنگیان و اساتید دانشگاه یاد و خاطره استاد شهید مطهری را گرامیداشت و گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و انسان‌پروری بجای فقیر پروری است و یکی از ویژگی‌های حکومت صالحان رسیدگی به حال محرومان و نیازمندان است و این یک تکلیف دینی و انسانی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه هدف از اجرایی طرح‌های کمیته امداد مثل طرح اکرام ایتام رسیدن مردم به فیض خدمت به نیازمندان است افزود: انفاق و کمک به رفع فقر از ویژگی‌های نظام ولایی است و انفاق سرمایه‌گذاری است که هم برای کمک دهنده وهم برای کمک گیرنده لذت‌بخش است و کسی که کمک می‌کند لذت بیشتری احساس می‌کند.

صفری با اشاره به اینکه اکسیر کار‌های کمیته امداد در حوزه ایتام متبلور شده است، گفت: شبکه‌سازی و خوشه‌سازی برای مشارکت در طرح اکرام ایتام از اقدامات مؤثر در این حوزه است که با استفاده از ظرفیت‌های فکری، فرهنگی و آگاهی بخشی حامیان در راستای رفع فقر از جامعه گام‌های اثربخشی برداشته شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار ۷۴۶ حامی حمایت معنوی ۳ هزار و ۲۰ یتیم و فرزند محسنین را در سطح استان بر عهده دارند، گفت: در سال گذشته حامیان بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کرده‌اند و میانگین سرانه ایتام استان زنجان به ۴۸۱ هزار تومان رسیده است که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی به ویژگی‌های کمیته امداد به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های مهم کمیته امداد مردمی بودن این نهاد مقدس است و ویژگی دیگر آن این است که تمام برنامه‌هایش متکی به ارزش‌های اسلامی است.

صفری یکی دیگر از ویژگی‌های کمیته امداد را معین دولت دانست و افزود: ویژگی بارز امداد این است که ساختار نهادی خود را حفظ کرده و خدمتگزاران این نهاد با تفکر جهادی و انقلابی و عشق و علاقه ارائه خدمت می‌کنند و به اتمام کار توجه کرده و به پایان ساعت کاری نمی‌اندیشند.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان به سؤالات حامیان در زمینهٔ‌های مختلف حوزه کاری کمیته امداد استان زنجان پاسخ دادند و در پایان مراسم با اهداء لوح تقدیر از حامیان فرهنگی این شهرستان توسط مدیرکل تجلیل شد.

شایان‌ذکر است مدیرکل کمیته امداد استان در بازدید از شهرستان‌های خدابنده، سجاس و گرماب ضمن دیدار با همکاران این ادارات با حضور در منازل تعدادی از مددجویان ضمن دلجویی از این خانواده‌ها در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

 

انتهای پیام / ک


محفل انس با حامیان فرهنگی در شهر گرماب برگزار شد

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.