مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۵ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در مراسم افتتاح یک مجتمع آموزشی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد دانش آموزان فارس یعنی حدود ۱۳۲ هزار نفر در مدارس غیردولتی درس مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: حدود  ۱۸ هزار معلم، دبیر و مسؤول آموزشی نیز در این مدارس تدریس می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مدارس غیر دولتی از ایمنی و استحکام کافی برای دانش آموزان برخوردار نیست، افزود: باید در موضوع استحکام بخشی و ایجاد فضا‌های مناسب در مدارس غیر دولتی برنامه ریزی ویژه شود.

نجفی با اشاره به زمین‌های آموزش و پرورش برای ایجاد مدرسه تصریح کرد: زمین‌های آموزش و پرورش با قیمت مناسب برای خیران مدرسه ساز موجود است که در آن مدرسه‌ای با استاندارد و استحکام لازم  بسازند.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولان مدارس غیردولتی باید در گزینش معلمان بسیار دقت داشته باشند که از توان کافی در آموزش به دانش آموزان برخوردار باشند.

نجفی اضافه کرد:  امسال ۴ هزار نفر برای تدریس در مدارس غیردولتی گزینش شدند که ۳ هزار تقاضا نیز برای تاسیس مدارس غیردولتی داده‌ شده است.

انتهای پیام/ت

اشتغال به تحصیل دانش آموزان فارس در مدارس غیر دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار