مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر از آماده باش کارشناسان برای مبارزه با عوامل خسارت زای محصولات کشاورزی در شهرستان کوثر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیبر علی جلیلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر از اجرای طرح پیش آگاهی و آماده باش کارشناسان پهنه برای مقابله با عوامل خسارت زای گیاهی در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: کمیته حفظ نباتات این شهرستان و کارشناسان پهنه به صورت آنلاین پایش‌های لازم را به منظور ردیابی و کنترل آفات مهم را انجام می‌دهند تا در صورت مشاهده هر گونه آفات و بیماری‌ها به موقع برای مبارزه با آن اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر بیان کرد: پیش آگاهی و توصیه‌های لازم به مسوولان و کارشناسان پهنه مبنی بر آمادگی لازم از قبیل تدارک سموم و ادوات سمپاشی شده تا در صورت لزوم به موقع عمل شود.

جلیلی آفات و بیماری‌های گیاهی و علف‌های هرز را از عوامل خسارت زای گیاهی برشمرد و تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان کوثر می‌کوشد با جلوگیری به موقع از این عوامل خسارت زا موجب کاهش خسارت به محصولات کشاورزی شده و همچنین باعث افزایش کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی شهرستان را فراهم آورد.

انتهای پیام/ح

مبارزه با آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی در کوثر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.