رئیس اتاق تعاون استان کرمانشاه گفت : فعالسازی ۱۰۰۰ تعاونی راکد استان مستلزم تأمین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،غفار محمدی رئیس اتاق تعاون استان کرمانشاه از وجود حدود ۱۰۰۰ تعاونی غیرفعال در استان کرمانشاه خبر داد و گفت : برای فعالسازی این تعاونی‌ها مبلغی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که سرمایه در گردش و مواد اولیه آن‌ها تأمین و پس از رفع مشکلات مذکور این تعاونی‌ها فعال شوند.

وی با یادآوری اینکه تأمین سرمایه در گردش، مواد اولیه و تسهیلات ارزان قیمت از نیاز‌های کنونی بخش تعاون استان کرمانشاه است، گفت : به همراه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در حال برنامه ریزی هستیم که آن دسته از تعاونی‌های غیرفعال و دارای مشکل که تولیدی هستند، را شناسایی کنیم و آنچه که در توان ما است برای آن‌ها انجام دهیم و مشکلات آن را احصا کرده و در کارگروه‌های رفع موانع تولید آن‌ها را رفع کنیم.

رئیس اتاق تعاون استان کرمانشاه با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت بیشترین نیاز تعاونی‌های استان برای تأمین سرمایه در گردش و مواد اولیه است، گفت: تعاونی‌های مرزنشین و صادراتی ما نیاز بیشتری به این موضوع داشته و نیازمند سرمایه در گردش ارزان قیمت هستند.

وی اشاره‌ای به اقدامات انجام شده توسط اتاق تعاون داشت و گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری اتاق تعاون با هدف توانمندسازی و تقویت توان رقابت پذیری شرکت‌های تعاونی از طریق تضمین اعتبار و تسهیل در تأمین منابع مالی، سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان ضمانت برای واحد‌های مذکور صادر کرده است.

محمدی تصریح کرد: در بخش خصوصی ما می‌توانیم برای شرکت‌های حقیقی تا سقف ۲.۵ میلیارد تومان و برای افراد حقیقی اگر بانوان بوده و اشتغال روستایی ایجاد کند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان ضمانت صادر کنیم و برای تعاونی‌ها تا سقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات را با پوشش ۳۵ درصد وثایق ضمانت‌نامه صادر خواهد شد.

رئیس اتاق استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور ضمانت تعاونی‌ها ۳۵ درصد مبلغ تسهیلات از تعاونی‌ها وثیقه اخذ می‌شود و ما اصل و سود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها را ضمانت می‌کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

نیازمند مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه

 

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.