قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های فرهنگی به ویژه سرود با هدف شاداب‌سازی محیط تقویت می‌شود.

نشاط در مدرسهامیرعلی نعمت الهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار کلیپ‌های مختلف از پخش آهنگ‌های مبتذل در مدارس بیان کرد: انتشار کلیپ‌های اخیر موجب دغدغه آموزش و پرورش شده است و برای رسیدگی به موضوع حراست، هیئت تخلفات اداری، سازمان مشارکت‌های مردمی برای پیگیری ماجرا بسیج شده‌اند و در صورت اصالت موضوع با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در چارچوب اسنادبالادستی و سند تحول بنیادین از هرگونه نشاط مانند ورزش و برنامه‌های فوق برنامه که برای دانش آموزان مفید باشد، استقبال می‌کنیم و نباید از این فرصت سو استفاده شود.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تولید محتوای مناسب برای نشاط آفرینی در دانش آموزان گفت: تولید محتوای مفید و موثر در آینده دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنیم و در این مسیر نیازمند کمک دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

نعمت الهی با اشاره به فعالیت بیشتر معاونت پرورشی و تشکل‌های دانش‌آموزی تصریح کرد: از سال تحصیلی آینده موضوع گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تحکیم بخشیدن به آن از طریق توسعه برنامه‌هایی نظیر سرود در مدارس در دستور کار است تا ضمن تقویت شاداب سازی مدارس دغدغه خانواده‌ها را نسبت به خوراک فکری فرزندشان کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه باید توجه جدی به نیاز کودکان و نوجوانان با تولید آثار فاخر متناسب با سن آنها شود، اظهار کرد: دانش آموزان باید با نشاط و سرزندگی وارد اجتماع شوند، اما باید نیاز‌های آن‌ها را بشناسیم و با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی نظیر کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان و تشکل‌های دانش آموزی آن را پاسخ دهیم.

وی بیان کرد: از دانش آموزان و اولیا آن‌ها درخواست داریم تا موارد قصور و تخلف در مدارس  را به ادارات آموزش و پرورش گزارش کنند تا با رفع مشکلات  اعلامی برای نظام تعلیم و تربیت مفید موثر واقع شویم.

انتهای پیام/

توسعه برنامه‌های هنری در مدارس کشور از سال تحصیلی آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار