دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی گفت: صنایع خلاق و فرهنگی ارتباطی به تحریم‌ها ندارند و سبب رشد می‌شوند.

دهن کجی صنایع فرهنگی به تحریم‌ها/ شکوفایی اقتصادی از دل فعالیت‌های خلاق بیرون می‌آیدمحمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو  با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سند فناوری های نرم و فرهنگی اظهار کرد: در سند شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع فناوری های نرم و فرهنگی توجه شده است و این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی سند است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز ادامه داد: وظیفه ما تدوین برنامه‌های کلان و مهم فرهنگی است و تمام موضوعات ذیل سند شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش می‌روند.

وی درباره سند مهم فرهنگی که به ستاد توسعه فناوری های نرم مرتبط است گفت: البته این سند ذیل نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسیده اما هنوز به صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی نرفته و امضای رئیس جمهور را اخذ نکرده است.

پیش‌برد برنامه‌های دولت به کمک استارتاپ‌ها

سجادی نیری درباره اهمیت صنایع خلاق و فرهنگی بیان کرد: صنایع فرهنگی به تحریم ها وابستگی ندارند و مرتبط با شرایط ناملایم سیاسی نیستند و به توسعه اقتصادی کشور کمک بسزایی می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی افزود: حضور استارتاپ های فرهنگی در کشور سبب می‌شود تا دولت بتواند بخشی از فعالیت‌های فرهنگی را به دوش استارتاپ ها بسپارد.

وی یادآوری کرد به کمک برنامه های فرهنگی و خلاق می توانیم بدون نیاز به نفت و گاز بابا تکیه و توان داخلی توسعه اقتصادی و رشد فرهنگی کشور را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار