نماینده ولی فقیه در نایین گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای بهره مندی از نسیم الهی و کسب ارزشهای معنوی است که انسان باید خود را در معرض این نسیم ها قرار دهد.

حجت الاسلام سیدعلی سجادی نماینده، ولی فقیه در نایین در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: ماه رمضان فرصتی است از فرصت‌های الهی که خداوند در اختیار بندگان قرار داده است و حدیث معروف نبوی «إنّ لِرَبِّکُم فی أیّامِ دَهرِکُم نَفَحاتٍ، فَتَعَرَّضُوا لَهُ لَعَلَّهُ أن یُصِیبَکُم نَفحَةٌ مِنها فلا تَشقَونَ بَعدَها أبدا همانا از سوى پروردگار شما در طول عمرتان نسیم هایى مى وزد، پس خود را در معرض آن‌ها قرار دهید، باشد که نسیمى از آن نفحات به شما بوزد و زان پس هرگز به شقاوت نیفتید.» بر بهره وری از اعمال و فضایل این ماه تاکید دارد.

به گفته این نماینده، ولی فقیه در نایین، از زمان و فرصت‌هایی که در ماه رمضان برای بندگان قرار گرفته شده باید بهره برد چرا که مانند گذشتن ابر از دست می‌رود.

سجادی در ادامه به فضایل شب‌های قدر اشاره و بیان نمود: خودسازی و رسیدن به قرب الهی از ویژگی‌های شب‌های قدر است و آحاد جامعه به خصوص جوانان باید از این فرصت برای حرکت به سوی کمال بهره ببرند چرا که اهمیت شب‌های قدر آنقدر والا است که روزه داران به دعا و نیایش در این شب‌ها سفارش فراوان شده اند و هر مومنی می‌تواند به اندازه درک و توان خود از آن بهره گیرد.

وی در خصوص شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت علی (ع) افزود: حضرت علی (ع) پیشوای اول شیعیان جهان الگویی کم نظیر از اخلاق، معنویت و انسانیت است و آیین سوگواری سالروز شهادت آن حضرت باید باشکوهتر از سال‌های گذشته و با باز کردن ابعاد شخصیتی وی برگزار شود.

امام جمعه نایین گفت: خداوند به بندگانش منت گذاشته که این ماه را قرار داده تا مردم روزه بگیرند و به تکلیف شرعی خود عمل کنند و به تعبیر قرآن کریم رمضان دارای تقوا و معنویت بی نظیری است که در ماه‌های دیگر وجود ندارد و باید از آن بهره‌مند شد.

انتهای پیام/م
 

ماه رمضان فرصتی است از فرصت های الهی که خداوند در اختیار بندگان قرار داده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.