ادامه جنگ ترامپ با مهاجران

دولت آمریکا برای اخراج مهاجران غیرقانونی به احکام قضایی متوسل می‌شود

دولت آمریکا در نظر دارد برای اخراج و بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به کشورهایشان به احکام قضایی متوسل شود.

دولت ترامپ برای اخراج مهاجران متوسل به احکام قضایی می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد با استفاده از دستورات قضایی، خانواده‌های مهاجران غیرقانونی را به کشورهایشان برگرداند.

این تغییر رویکرد نسبت به برنامه اولیه تمرکز بر اولویت قرار دادن مهاجران دارای سوابق کیفری خطرناک است. شبکه خبری سی ان ان روز جمعه گزارش داد یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد این ایده به طور جدی تحت بررسی است. گفته می‌شود این اقدام به منظور جلوگیری از قاچاق انسان صورت می‌گیرد.

یک منبع خبری دیگر نیز به سی ان ان اعلام کرد مقامات وزارت امنیت میهن این برنامه پیشنهاد شده را به بحث گذاشتند، با این حال یک منبع دیگر به سی ان ان گفت هنوز هیچ اقدام فوری در این خصوص در پیش گرفته نشده است. در حال حاضر وزارت امنیت میهن آمریکا این اختیار را برای اخراج مهاجران با استفاده از دستور قضایی ندارد و در زمان دولت قبلی آمریکا اخراج مهاجران با استفاده از دستور قضایی بر مهاجران با سوابق کیفری متمرکز بود.

با این حال این برنامه در زمان آغاز دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ گسترش یافت و او وعده داد تمامی تلاش خود را بر روی اخراج چنین مهاجرانی قرار دهد. مقامات دولتی آمریکا به سی ان ان اعلام کردند که استفان میلر، مشاور کاخ سفید هدایت کننده اصلی تلاش‌ها برای اخراج مهاجران است.

بنابر گزارش مرکز آمار آمریکا، نزدیک به ۱۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی در ماه آوریل در مرز‌های این کشور دستگیر شدند. دونالد ترامپ به دلیل به کار بردن سیاست «تحمل صفر» و جدا کردن هزاران کودک از خانواده‌هایشان در مرز‌های جنوبی این کشور بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار