پوستر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اطلاع رسانی این جشنواره در سطح کشور منتشر شد.

رونمایی از پوستر نهمین جشنواره کتابخوانی رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ براتی روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی ـ هنری بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

براتی هدف از برگزاری جشنواره مذکور را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت احمد‌بن موسی (ع) و حضرت امام جواد (ع) دانست.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به دو روش مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

وی یادآور شد: شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است، اما عموم کتابداران تنها در بخش الکترونیک می‌توانند شرکت کنند.

براتی روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از برگزاری جشنواره مذکور همزمان با دهه کرامت خبر داد و اضافه کرد: برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی می‌شوند و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از آن‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

براتی با اشاره به نحوه ارسال آثار به نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر ارسال آثار از طریق الکترونیک آثار مکتوب خود را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی‌شان تحویل دهند.

علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه اطلاع رسانی و ثبت نام جشنواره کتابخوانی رضوی به نشانی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

آخرین مهلت شرکت در مسابقه ۲۸ خرداد ماه ۹۸ است.

رونمایی از پوستر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

وی با بیان اینکه در فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است، تصریح کرد: در رده سنی ۴ تا ۱۲ سال کتاب‌های «امام رضا علیه‌السلام» نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران، «کبوتر‌ها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده از انتشارات به نشر، «فاطمه و فاطمه» نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر و «هشت قصه از امام جواد علیه‌السلام» نوشته حسین فتاحی از انتشارات قدیانی معرفی شده است.

وی کتاب‌های «راز آن بوی شگفت؛ داستانی براساس زندگی امام رضا علیه‌السلام»، «با کبوتر‌های گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا علیه‌السلام برای نوجوانان» و «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد علیه‌السلام» را ویژه رده سنی ۱۳ تا ۱۷ سال دانست و گفت: برای رده سنی ۱۸ سال به بالا نیز پنج کتاب شامل «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه‌السلام»، «فصل فیروزه»، «در عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه سلام‌الله علیها»، «زندگانی حضرت احمدبن موسی علیه‌السلام شاهچراغ» و «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد علیه‌السلام» معرفی شده است.

انتهای پیام / م

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.