مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت:مبارزه با آفت کرم خراط درختان گردوی روستای بیدخوان با موفقیت انجام شده است.

مبارزه با کرم خراط درختان گردوی روستای بیدخوانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات به همراه نجف پور فرمانداربردسیر، سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان، بخشدار مرکزی، مدیرجهاد کشارزی شهرستان از پروژه مبارزه با کرم خراط درختان گردوی روستای بیدخوان نیز بازدید کردند.

سبک خیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر به ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت گردو را در شهرستان اشاره کرد و گفت:۱۶۵۰ هکتار وسعت سطح زیر کشت گردو در روستای بیدخوان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: مبارزه با آفت کرم خراط درختان گردو در این روستا با هزینه کرد ۳۴۵میلیون تومان ازمحل اعتبارات جهاد کشاورزی بوده که ازابتدای سال ۹۶ تا کنون و در وسعت ۳۵ هکتاربصورت پایلوت در باب زیتون انجام گرفته است.

نجف پور فرماندار شهرستان بردسیر با اشاره به اقدامات انجام گرفته در روستای بیدخوان تصریح کرد: برای ادامه این مبارزه و پیشگیری نیارمند اعتبارات ویژه‌ای از سوی وزارت جهادکشاورزی هستیم.

وی موفقیت صددرصدی در اجرای این پروژه را حاصل همدلی و همکاری مجموعه فرمانداری، جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی سپاه پاسداران و شورای اسلامی روستای بیدخوان دانست.

شایان ذکر است: فعالیت کرم خراط در روستای بیدخوان را می‌توان دلایلی اعم از خشکسالی، کم آبی و تعذیه نکردن درختان گردو عنوان کردکه مهمترین روش کنترل کرم خراط را مبارزه تلفیقی (هرس، در آوردن لارو، تغذیه و آبیاری) است.

انتهای پیام/ح

مبارزه با کرم خراط دربردسیر موفق بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار