پایگاه اندیشکده شورای روابط خارجی اتحادیه اقدام برجامی اخیر ایران را کوششی برای حفظ و نه پایان دادن به آن دانسته و خواستار توجه جدی مقامات اروپا به اولتیماتوم برجامی ایران شد.

اندیشکده اتحادیه اروپا: اولتیماتوم برجامی ایران را جدی بگیریدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اندیشکده شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا با یادآوری گذار سیاست برجامی ایران از صبر استراتژیک به اقدام استراتژیک، خواستار توجه جدی مقامات اتحادیه اروپا به اولتیماتوم برجامی ایران شد.

پایگاه اندیشکده شورای روابط خارجی اتحادیه (ecfr)، اقدام برجامی جدید ایران کوششی برای حفظ آن است و نه پایان دادن به این قرارداد بزرگ بین المللی، اما ایران به این نتیجه رسیده است که تداوم وضعیت فعلی غیرقابل قبول است.

ایران در پی فشار بر اروپا و چین است و امیدوار است که آنان برخی اقدامات قابل توجه اقتصادی به نفع حفظ روابط با ایران را صورت بخشند.

ایران برای دوره‌ای صبر استراتژیک پیشه کرد و به قدر کافی در انتظار عمل مشخصی از سوی اروپائیان برای حفظ برجام باقی ماند، اما بالاخره با انفعال سیاسی اروپا، ایران صبر استراتژیک را کنار گذارد و کاهش تعهدات برجامی خود را به عنوان بخشی از اقدام استراتژیک جدید خود به نمایش گذارد.

از این رو رییس جمهوری ایران ۱۸ اردیبهشت ماه از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت ۶۰ روز خبر داد و گفت: «اگر آن‌ها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم، ولی اگر در پایان ۶۰ روز به نتیجه‌ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می‌گیریم.»

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار