معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در هفته‌ای اخیر به علت کاهش تقاضا در جامعه، قیمت مرغ در کشور و به تبع در استان کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جلسه خرید تضمینی گوشت مرغ شیرینگ پک، که با حضور جمعی از مسئولین برگزارشد، گفت: با کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار، تولیدکنندگان مرغ دچار خسارت می‌شوند و این وضعیت برای صنعت مرغداری استان تهدید محسوب می‌شود.

سید احمد ذکریای نژادبا تاکید بر اینکه باید شرکت پشتیبانی امور دام در جهت خرید تضمینی گوشت مرغ تولید شده در استان اقدام کند افزود: از تمام دستگاه ها، نهاد‌ها و ادارات دولتی تقاضا داریم گوشت مرغ مورد نیاز خود را در داخل استان تامین کنند.

وی یادآور شد: باوجود افزایش قیمت کالا‌ها و اجناس در بازار، گوشت مرغ از معدود کالا‌های اساسی بود که با وجود افزایش قیمت، تمام اقشار جامعه توان خرید آن را دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۴۰ واحد مرغ گوشتی در کردستان با ظرفیت حدود ۱۴.۵ میلیون قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۱۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد:۱۶ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه و ظرفیت مرغ تخمگذار هزار ۵۵۵ هزار قطعه در استان در حال فعالیتند.

ذکریایی نژاد اذعان کرد: هم اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت مرغداری از جمله واحد‌های مرغداری گوشتی، مرغ مادر، خوراک طیور و کشتارگاه‌های استان کردستان مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/ع

کاهش قیمت مرغ در هفته‌ای اخیر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.