نبود آموزش مهارت های زندگی اصلی ترین دلیل خشونت در جامعه

معاون اجتماعی و پیشپگیری از وقوع جرم استان آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش رسانه‌های دیداری و شنیداری باید دستگاه قضا را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مرتضی حاتمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان  در نشست علمی تخصصی بررسی ابعاد خشونت و ارائه راهکار‌های پیشگیرانه، در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با ارائه آمار مربوطه، دومین اتهام در کشور و اولین اتهام در استان را مربوط به خشونت (ضرب و جرح عمدی) دانست و گفت: در کشورما ۲ هزار عنوان مجرمانه تعریف شده است که ۶۰% جرایم را ۱۰ جرم به خود اختصاص دادند و از آن ۱۰ جرم ۴ جرم مربوط به حوزه خشونت است.

مرتضی حاتمی در ادامه سخنان خود علل خشونت و نزاع در میان افراد مختلف جامعه را محصول دو فاکتور اساسی؛ محرک‌های درونی و فشار‌های روحی و دوم هم بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ... و ذکر کرد و افزود: عدم شناخت صحیح افراد از مقررات، قوانین و همچنین ناآگاهی و آشنا نبودن مردم با حقوق خویش و عدم آگاهی مردم از عواقب رفتار‌های خشونت آمیز و همچنین مشکلات اقتصادی و عدم اشتغال یا بیکاری از موضوعات مهم در افزایش خشونت در جامعه هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کاهش آستانه تحمل مردم و از بین رفتن سنت میانجگری و سازش در بین مردم و عدم آموزش مهارت‌های زندگی و استفاده بی حد و حصر از فضای مجازی را به عنوان اصلی‌ترین دلایل خشونت و نزاع در جامعه برشمرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: در این زمینه نقش آموزش و پروش، دانشگاه‌ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری پراهمیت می‌باشد و دستگاه قضائی را باید یاری کنند.

 

انتهای پیام/ت

نقش رسانه های دیداری و شنیداری در کاهش نزاع در جامعه

برچسب ها: دادگستری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.