به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از یکصد و چهلمین جلسه این شورا و در جمع خبرنگاران، در توضیح مصوبات امروز شورا، گفت: عمده زمان جلسه امروز شورای شهر به بحث و بررسی انتخابات شورایاری گذشت و همکاران ما در شورای شهر در این بخش بسیار فعال بودند.
رئیس شورای شهر تهران افزود: تغییر اساسنامه انتخابات شورایاریها به شکلی است که ما تا نتوانیم آن را حل و فصل کنیم نمیتوانیم وارد بحث کلیات اساسنامه انتخابات شورایاریها شویم.
وی تصریح کرد: امروز همکاران ما با ۱۲ امضا طرح ۲ فوریت تغییر برخی از بندهای آن را به هیئت رئیسه ارائه کردند و به پیشنهاد تغییر در برخی از بندهای این اساسنامه رای دادند.
هاشمی بیان کرد: در جلسه امروز قرار شد که سن شرکت کنندگان در انتخابات شورایاریها از ۱۵ سال به ۱۸ سال افزایش یابد، همچنین قرار شد افرادی که قصد نامزد شدن در این انتخابات را دارند در بازه سنی ۲۲ سال تا ۷۵ سال باشند.
وی ادامه: پیشنهادات دیگری در رابطه با اساسنامه انتخابات شورایاریها مطرح بود که به علت پایان وقت جلسه به جلسه بعدی موکول شد.
رئیس شورای شهر تهران در خصوص زمان قطعی انتخابات شورایاریها گفت: اگر اتفاق خاصی نیفتد انتخابات شورایاریها تیرماه برگزار میشود، مگر اینکه تا زمان برگزاری انتخابات اتفاقی غیر معمول رخ دهد.
هاشمی در خصوص برخی ایرادات وارد به اساسنامه شوراها گفت: ۴ دوره انتخابات شورایاریها بر اساس همین اساسنامه انجام شد و مرجعی که برخی ایرادات را مطرح کرد سازمان بازرسی کل کشور بود.
وی ادامه داد: ۴دوره برگزاری انتخابات شورایاریها با رایزنیهای صورت گرفته توسط شورای عالی استانها انجام شد و قرار بر این شد که اساسنامه انتخابات شوراییها برای دور پنجم اصلاح شود تا ایرادی از طرف سازمان بازرسی کل کشور نیز به آن گرفته نشود.
رئیس شورای شهر تهران در خصوص بازدید اخیر از کارخانه واگن سازی گفت: ستادی تشکیل شده است با عنوان فعال کردن مترو که قصد آن رساندن ۲ میلیون سفر روزانه به ۷ میلیون سفر است.
هاشمی تصریح کرد: نکته قابل تامل این است که افرادی که در این کمیته حضور دارند، چون عمدتا از خارج شهرداری هستند بر تواناییهای صنعت داخلی خودمان اعتقادی ندارند و تصور آنها این است برای رسیدن به این تعداد سفر در روز نیاز به خرید واگنها از خارج از کشور است.
وی ادامه داد: در این بازدید من به آنها گفتم که از ۱۳۰۰ واگن موجود در خطوط مترو بیشتر آنها ساخت ۴ شرکت واگن ساز داخلی کشور است.
هاشمی افزود: تاکید من این بود که برای رسیدن به هفت میلیون سفر روزانه میتوان بر ظرفیتهای شرکتهای واگن سازی داخلی نیز حساب کرد.
رئیس شورای شهر تهران در خصوص آخرین تحولات صورت گرفته در منطقه پل گیشا گفت: قرار بر این است که تا زمانی که زیر گذر گیشا به بهرهبرداری نرسد جمع آوری پل فلزی منطقه انجام نشود، چون این اقدام موجب میشود که بار ترافیکی سنگین به آن منطقه اضافه شود.
هاشمی در پاسخ به این سوال که قرار است تا چند روز آینده پل فلزی گیشا جمعآوری شود، گفت: ما با همکاران خود در شورای شهر و شهرداری تهران قرار گذاشتیم به منظور جلوگیری از گرههای ترافیکی در آن منطقه تا زمانی که زیرگذر گیشا به بهره برداری نرسیده است این پل جمعآوری نشود و شهرداری تهران نیز فراخوانی داد با این عنوان که طرحی ارائه شود تا از پل گیشا به عنوان پل سبز برای مسیر عابر پیاده استفاده شود.
رئیس شورای شهر تهران افزود: اگر امروز شهرداری تهران میخواهد این پل و سازه فلزی را جمعآوری کند شاید به این دلیل است که طرح پل سبز و ایجاد پیاده راه در آن منطقه از دستور کار آنها خارج شده است.
انتهای پیام/