مدیرکل زندان‌های استان قم عنوان کرد؛

برگزاری مراسم گلریزان آزادی ۱۵۶ زندانی جرائم غیر عمد در قم

حجت الاسلام تهامی گفت:امروز هم‌زمان با مراسم افطار مراسم گلریزان برای زندانیان جرائم غیرعمدی در تالار ونوس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی تهامی مدیرکل زندان‌های استان قم گفت:آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد سال‌های متوالی در سطح کشور انجام می‌شود،اما استان قم در دو سال اخیر به این امر اهتمام ویژه دارد.

مدیرکل زندان‌های استان قم با تأکید بر اینکه بسیاری از زندانیان به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه با مبالغ کم در زندان به سر می‌برند،عنوان کرد:در سال ۹۶ مبلغ بدهی زندانیان جرائم غیر عمد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که با جمع‌آوری ۳۳۷ میلیون تومان کمک‌های مردمی، آورده خیرین و گذشت شاکی تعداد ۶۸ نفر از زندان آزاد شدند.

تهامی با بیان اینکه با آزادسازی زندانیان از فروپاشی ارکان خانواده جلوگیری می‌شود،تصریح کرد:مراسم گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد ازجمله دیه، نفقه، ورشکستگی، دادن چک‌های غیر کلاه‌برداری و حوادث کارگاهی آزاد می‌شوند.

وی با اشاره ضرورت ترویج آزادسازی زندانیان در میان خیرین و مسئولان بیان کرد: در سال ۹۷ نیز مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول و تسهیلات توسط خیرین و کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد که با این مقدار، تعداد ۲۹۷ زندانی با میزان بدهی ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با گذشت شاکی آزاد شدند.

وی با اشاره به دوچندان شدن ثواب آزادسازی زندانیان غیر عمد در ماه مبارک رمضان،یادآورشد: تعداد ۱۵۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد واجدالشرایط مراسم گلریزان هستند که به ترتیب زندانیان عائله‌مند، متأهل، و مجرد در نوبت قرار می‌گیرند.

مدیرکل زندان‌های استان قم تأکید کرد: امروز هم‌زمان با مراسم افطار مراسم گلریزان برای زندانیان جرائم غیرعمدی در تالار ونوس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کمک‌های بی‌دریغ خیرین در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد افزود: از تعدادی از مسئولان استانی ازجمله استاندار، فرماندار، دادستان، رئیس شورای شهر و ریاست دادگستری نیز دعوت‌شده تا در این مراسم حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ح

مراسم گلریزان آزادی ۱۵۶ زندانی جرائم غیر عمد در قم برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار