مدیر آموزش و پرورش حمیدیه گفت: حدود ۶۰۰ نفر به طور مستقیم درگیر مساله سیلاب بوده و در این شهرستان ۷۵ فضای آموزشی داریم که از این تعداد ۱۴ فضا به طور مستقیم درگیر مساله سیلاب بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کریم سعیداوی، مدیر آموزش و پرورش حمیدیه بیان داشت: حدود ۱۳ هزار دانش آموز در حمیدیه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر به طور مستقیم درگیر مساله سیلاب بوده اند و در حمیدیه ۷۵ فضای آموزشی داریم که از این تعداد ۱۴ فضا به طور مستقیم درگیر مساله سیلاب بودند.

وی افزود: ۱۸ نفر دانش آموز پایه دوازدهم روستای العوده، از دبیرستان امام علی (ع) را در مدارس شهر ثبت نام کردیم و در هنرستان ولایت این دانش آموزان را جا دادیم و برای آن‌ها کلاس‌های تقویتی لازم نیز برگزار کردیم.

سعیداوی تصریح کرد: در حال حاضر نیز به دلیل اینکه فصل امتحانات است و ما میخواهیم این دانش آموزان از امکانات جانبی برخوردار شوند، در تلاش هستیم با انجام هماهنگی‌های لازم، این افراد را به سمت اردوگاه ثامن که حدود ۳۰۰ متری شهر است، هدایت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش حمیدیه ادامه داد: در اردوگاه ثامن که اردوگاه مرکزی اسکان مردم بود، آمار دانش آموزان را گرفتیم و تجهیزات آموزشی لازم را در اختیار همکاران قرار دادیم تا خدمات آموزشی به این دانش آموزان ارائه شود و به دلیل گرم شدن هوا و قابل تحمل نبودن شرایط، وسیله نقلیه در اختیار این دانشآموزان قرار گرفت و این دانشآموزان هر روز به مدرسه برده میشوند.

این مقام مسئول گفت: بیشتر مشکل ما مسیر بخش مرکزی ما، یعنی مسیر خسرج است و در سیل اخیر با آبی که روی این مسیر آمده بود، عملا بستر جاده خراب شده بود و به دلیل مشکلات، این زمان به یک ساعت و ۴۰ دقیقه افزایش پیدا کرد.

سعیداوی افزود: در برخی از این مراکز آموزشی هنوز سلامت ساختمان از نظر فنی و مهندسی تایید نشده است. با توجه به اینکه کرمان، استان معین ما اعلام شده بود و برای کمک اعلام آمادگی کرده بود، ما درخواست کردیم چند دستگاه کانکس در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا آن‌ها مشکلی از این نظر نداشته باشند.

وی گفت: هنوز هم در برخی مناطق در کمپ‌های اسکان کلاس برگزار می کنیم و چراکه در برخی روستا‌های ما هنوز مسیر وصل نشده است و ساکنان این روستا‌ها هنوز در اردوگاه‌ها هستند و در حال حاضر ما هنوز در ۴ روستای حمیدیه، ۴ مدرسه داریم که درگیر سیلاب هستند و از این مدارس با وجود اینکه آب وارد ساختمان شده است، ۲ مدرسه قابل استفاده هستند.

انتهای پیام/م

تاثیر سیلاب بر کند شدن فعالیت های مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.