مدیرعامل عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: عملیات ایمن سازی خطوط ۲۶ اینچ نفت اصلی و کمکی این شرکت در مقطع رودخانه کوپال جنب روستای نمره سه انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، حمید کاویان، مدیرعامل عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: ایمن سازی خطوط لوله یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از بروز حوادثی است که به مجاوران، محیط زیست و پایداری تولید آسیب وارد می‌کنند، بنابراین با انجام این گونه اقدامات می‌توان تا حد بالایی، ریسک چنین رخداد‌هایی را به حداقل رساند.

وی اظهار داشت: جهت انجام اصلاحات و ایمن سازی خط ۲۶ اینچ نفت اصلی بر فراز رودخانه کوپال، در ابتدا خط بوسیله توپک رانی حد فاصل مجتمع‌های صنعتی شماره یک و سه مارون تخلیه شد و اقدامات ترمیمی نظیر نصب حدود ۵۰۰ متر لوله در ۲ طرف رودخانه کوپال، تعویض سه شاخه لوله در کیلومتر یک هزار و ۹۰۰ علاوه بر نصب ۲ عدد فلنج و فاصله گیر در مسیر انشعابی مجتمع صنعتی شماره یک مارون نیز صورت گرفت.

کاویان در ادامه به خط ۲۶ اینچ نفت کمکی نیز اشاره کرد و افزود: توپک رانی جهت تخلیه این خط نیز درحد فاصل مجتمع‌های صنتعی شماره یک و سه مارون برنامه ریزی و انجام شد و اقدامات تکمیلی مشابه با اقداماتی که روی خط ۲۶ نفت اصلی صورت گرفته بود، برای این خط نیز اتخاذ شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: عوامل اجرایی و عملیاتی این پروژه تمامی استاندارد‌های ایمنی، زیست محیطی، عملیات توپک رانی هوشمند را در راستای ایمن سازی منطقه و پایداری تولید رعایت کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون راهبری عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز و همچنین نگهداری، تعمیرات و بهینه سازی تاسیسات رابه عهده دارد که تولید فعلی آن ۵۸۰ هزار بشکه در روز است.

منطقه جغرافیایی شرکت نفت و گاز مارون از شمال به هفتگل و نفت سفید، از شرق و جنوب شرقی به رودخانه جراحی و از غرب و جنوب غربی به ۳۰ کیلومتری اهواز محدود بوده و با وسعتی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع در برگیرنده میادین مارون، کوپال و شادگان است.

تولید گاز مایع این شرکت حدود ۳۶ هزار بشکه در روز است که به پتروشیمی ماهشهر ارسال می‌شود.

ایستگاه تزریق گاز کوپال به منظور تثبیت فشار مخزن آسماری کوپال و ازدیاد برداشت ثانویه از این مخزن طراحی شده است که دارای ۲ ردیف توربوکمپرسور فشار ضعیف و فشار قوی بوده و در مجموع قادر است روزانه ۱۵۰ میلیون فوت مکعب گاز را پس از فشار افزایی از ۴۴ بار به ۲۷۴ بار در پنج حلقه چاه تزریقی گاز در مخزن آسماری کوپال تزریق کند.

انتهای پیام/گ

ایمن سازی خطوط نفت و گاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.