مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه دو هزار و ۵۰۰ تن سبزی و صیفی‎جات گلخانه ای در استان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید سالانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن انواع سبزی و صیفی‎جات مانند کاهو، خیار، گوجه، فلفل، بادمجان، کدو، هویج، لوبیا سبز و توت فرنگی در این استان خبر داد.

وی افزود: این میزان محصول از ۴۳ واحد گلخانه برداشت و بخش عمده آن به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

غریب، وسعت گلخانه‌های استان را ۲۲ هکتار بیان کرد و ادامه داد: سال گذشته نخستین گلخانه صیفی و تولید گل با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در این استان طراحی، احداث و تجهیز شد.

وی اضافه کرد: این گلخانه مجهز به نرم افزار و سنسور کنترل کیفیت هوا، توانایی سنجش دما و رطوبت است و قابلیت انتقال اطلاعات به صورت آنلاین به سرور مرکزی را دارد.

غریب، آگاه سازی بهره بردار از تغییرات سریع آب و هوا در طول شبانه روز و جلوگیری از خسارات به محصولات گلخانه‌ای در کمترین زمان ممکن را از دیگر مزایای گلخانه هوشمند برشمرد.

وی گفت: بهره برداران بخش کشاورزی استان با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه‌ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

به گفته غریب؛ سطح زیر کشت این استان هم ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۰ هزار بهره بردار است.

انتهای پیام/خ

فعالیت ۴۳ گلخانه کشت سبزی و صیفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار