یوناما: طرف های درگیر جنگ افغانستان، در ماه رمضان آتش بس کنند

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از پیامدهای ناشی از خشونت های روز افزون بر غیرنظامیان افغانستان در جریان ماه مبارک رمضان ابراز نگرانی کرد.

یوناما: طرف های درگیر جنگ افغانستان، در ماه رمضان آتش بس کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از پیامدهای ناشی از خشونت های روز افزون بر غیرنظامیان افغانستان در جریان ماه مبارک رمضان ابراز نگرانی کرد.

یوناما امروز (دوشنبه ۲۳ ثور/ اردیبهشت) در اعلامیه ای گفته است طالبان را برای دست داشتن این گروه در حوادث اخیر، مانند حمله ۸ می در برابر سازمان غیردولتی کاونترپارت در کابل که در آن غیر نظامیان عمدا هدف قرار گرفتند، محکوم می کند. در این رویداد شش غیرنظامی جان باخته و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند.

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان افزوده است: قطعا هیچ توجیهی برای راه اندازی حملات عمدی و بدون تفکیک در برابر غیر نظامیان وجود ندارد.

یوناما تاکید کرده است که ادعاها در مورد تلفات غیر نظامیان ناشی از عملیات هوایی نیروهای بین المللی در ولایت های فراه و نیمروز را بررسی می کند.

هیات نمایندگی سازمان ملل متحد از طرف های درگیر خواسته است که جنگ را در جریان ماه مبارک رمضان متوقف و مسئولیت خود را در راستای حفاظت از غیر نظامیان ادا سازند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار