رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه گفت: برای عرضه و معرفی محصولات فرهنگی هنرمندان در بانه نیاز به جایگاهی برای عرضه محصولات فرهنگی داریم که این موضوع باید در دستور کار ارگان‌های ذیربط قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بانه گفت : در شهرستان بانه ظرفیت‌های وجود دارد که آثار فرهنگی هنرمندان سایر استان‌ها را نیز در نمایشگاه دائمی عرضه محصولات فرهنگی به نمایشگاه بگذاریم و این شهرستان تبدیل به قطب عرضه محصولات فرهنگی هنرمندان کشور شود.

حمید رضا خوشبخت  اظهار داشت: مهمترین برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی حمایت از تولید ملی با تاکید بر کالای فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ادارات برای ماه مبارک رمضان است.

خوشبخت افزود: بسیاری از نویسندگان شهرستان بانه به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی توانایی چاپ و نشر آثار فرهنگی خود را ندارند و حمایت مالی از این قشر بسیار ضعیف است به طوری که بسیاری از نویسندگان توانایی چاپ آثار خود را ندارند.

وی گفت: باید شهرداری بانه از نویسندگان این شهرستان برای چاپ و نشر آثار فرهنگی آن‌ها را حمایت کنند.

این مسئول افزود: تهیه تیز در مورد محصولات صنایع دستی، فرهنگی و هنری بانه توسط هنرمندان انجام می‌شود که این تیز‌ها در صدا و سیما و فضای مجازی پخش می‌شود که نیاز به تامین هزینه‌های دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت صنایع دستی بویژه شال آمرده اشاره کرد و گفت: این هنر دستی که مختص به شهرستان مرزی بانه است در حال فراموشی است و نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

انتهای پیام/ع

برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی در بانه در دستور کار قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.