رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران- ساری گفت: مراتع مازندران به دلیل شرایط زیست محیطی کودپاشی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نعمت الله کوهستانی رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران- ساری با بیان اینکه کود پاشی با هدف تقویت پوشش گیاهی و افزایش میزان بهره وری مراتع انجام می‌شود، گفت: مراتع مازندران به دلیل شرایط زیست محیطی کودپاشی نمی‌شود.
 
وی از اجرای عملیات کپه کاری در سطح ۵۰۰ هکتار از مراتع ییلاقی مازندران خبر داد و افزود: این طرح با هدف بهبود، اصلاح و احیای مراتع، حفظ و افزایش پوشش گیاهی، کمک به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک اجرا شد.
 
کوهستانی با اشاره به اینکه کپه کاری در مراتع کوهستانی، ییلاقی، پرشیب و در جا‌هایی که بهره گیری از ادوات و ماشین آلات امکان پذیر نباشد به کمک نیروی انسانی انجام می‌شود، گفت: محدوده‌های کپه کاری با نصب تابلو و آگهی مشخص و به مدت یک سال قرق بوده و از ورود هرگونه دام به منطقه مورد نظر جلوگیری می‌شود.
 
رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران- ساری نبودن کنترل یا قرق کوتاه مدت، بازسازی مراتع با پوشش گیاهی ضعیف، وجود گونه‌های نامرغوب گیاهی، گونه‌های مرغوب با ارزش بسیار کم و کمتر از ۱۰ تا ۱۵ نیازمند به اجرای طرح کپه کاری دانست.
 
وی افزود: با کپه کاری در مراتع استان، پوشش گیاهی اصلاح و احیا می‌شود.
 
مازندران حدود یک میلیون و ۶۹۱ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این مقدار ۵۸۴ هزار هکتار مرتع است.
 
انتهای پیام/آ
 

پوشش گیاهی مناسب در مراتع مازندران

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.