امام علی (ع) در کلامی ارزشمند یکی از مراحل شکست در مبارزه را عدم اجرای مرحله جهاد با قلب دانسته و فرموده‌اند کسی که با قلب، معروفی را ستایش نکند، و منکری را انکار نکند، قلبش واژگون می‌گردد.

مراحل شکست در مبارزه در کلام امام علی (ع)به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از ابی جحیفه نقل شده گفت از امیر مؤمنان علیه السلام شنیدم که فرمود: اوّلین مرحله از جهاد که در آن باز می‌مانید، جهاد با دستانتان، سپس جهاد با زبان، و آنگاه جهاد با قلب‌هایتان می‌باشد، پس کسی که با قلب، معروفی را ستایش نکند، و منکری را انکار نکند، قلبش واژگون گشته، بالای آن پایین، و پایین قلب او بالا قرار خواهد گرفت.

متن حدیث:

عَنْ أَبِی جُحَیْفَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) یَقُولُ: أَوَّلُ مَا تُغْلَبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْجِهَادِ الْجِهَادُ بِأَیْدِیکُمْ ثُمَّ بِأَلْسِنَتِکُمْ ثُمَّ بِقُلُوبِکُمْ فَمَنْ لَمْ یَعْرِفْ بِقَلْبِهِ مَعْرُوفاً وَ لَمْ یُنْکِرْ مُنْکَراً قُلِبَ فَجُعِلَ أَعْلَاهُ أَسْفَلَهُ وَ أَسْفَلُهُ أَعْلَاهُ.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

برچسب ها: احادیث ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مدح مولا علی
۱۸:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدایا چقدر کارات رو حسابه به علی ولله قسم که جای حق نشستی ناز شصستت به ممولا کارات رو حسابه و تا نخوایی یه برگم نمی افته