مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان در ماه رمضان را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام امیدی مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، امروز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت اظهار کرد: اجرای طرح تلاوت نور و جمع خوانی قرآن کریم با همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نقاط شهری و روستایی از مهمترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

وی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی افطار در میادین و محلات مختلف شهر، برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی، برپایی جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، توزیع قرآن و مفاتیح ویژه طرح تلاوت نور و تقدیر از خادمان نماز و فعالان قرآنی در مساجد را از جمله دیگر برنامه‌ها برشمرد.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به دایر شدن کلاس‌های آموزش قرآن و تصحیح خوانی قرائت نماز در این ایام، ادامه داد: برپایی محافل نورانی انس با قرآن کریم و سفره‌های کریمانه افطار در شب‌های ماه مبارک رمضان با محوریت کانون‌های مساجد پیش بینی شده است.

امیدی مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس اضافه کرد: برپایی مراسم معنوی شب‌های قدر در مساجد و حضور پرشور و فعال اعضای کانون‌های مساجد در راهپیمایی روز جهانی قدس از جمله برنامه‌های دیگر ماه مبارک رمضان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

وی با اشاره به اجرای مراسم استقبال ماه آسمانی ویژه روزه اولی‌ها در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ سفره‌های افطاری ساده با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ احکام و عقاید ویژه نوجوانان، بانوان و آقایان، بهره گیری از مبلغان برای برگزاری کارگاه آموزشی در سنین مختلف نیز در این ایام به صورت ویژه دیده شده است.

وی همچنین با اشاره به تدارک ویژه برنامه‌هایی در دهه اکرام ایتام و میلاد امام حسن مجتبی (ع)، بیان کرد: برگزاری جشن میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن (ع) همراه با سخنرانی ائمه جمعه و جماعات درباره سیره علمی و عملی آن امام همام، تبیین ویژگی‌های شخصیتی وی و همچنین تهیه و تدارک بسته‌های غذایی با کمک خیرین برای اهدا به نیازمندان در راستای اکرام و اطعام نیازمندان به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تبیین شخصیت و سیره علوی توسط کارشناسان دینی و مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان به منظور ترویج قرائت زیارت امین الله و زیارت خاصه امیرالمومنین در روز‌های یکشنبه در کانون‌های مساجد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/چ

برنامه‌های کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد فارس در ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار