معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه اکنون نزدیک به ۱۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت انگور داریم که با مطالعات صورت گرفته قرار است زمینه توسعه باغات انگور را فراهم کنیم.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هدایت حاتمی  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: از معدود استان‌هایی هستیم که هم زمین و خاک مرغوب داریم و هم دارای منابع آبی غنی هستیم که باید در این رابطه برنامه‌های جدی با بهره وری بالا تدوین شود.

وی توسعه باغات انگور را یکی از برنامه‌های اولویت دار استان دانست و گفت: اکنون نزدیک به ۱۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت انگور داریم که با مطالعات صورت گرفته قرار بر این است که از اراضی مجاور سامانه گرمسیری و نیز اراضی منابع طبیعی شهرستان‌های استان، زمینه توسعه باغات انگور را فراهم کنیم و از هر طرح توجیه دار در این خصوص نیز حمایت می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه  گفت: استان کرمانشاه با متوسط برداشت ۱۰ تن در هکتار از متوسط کشوری که ۱۲ تن در هکتار است عقب‌تر است که باید با توسعه باغات هم به متوسط کشوری برسیم و هم به یکی از قطب‌های مهم تولید انگور در کشور تبدیل شویم.

انتهای  پیام/ز

 

توسعه باغات انگور یکی از برنامه‌های اولویت دار استان کرمانشاه است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.