هوای زابل همچنان در آلودگی غبار باد‌های ۱۲۰ روزه

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز نیز وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه داشت و سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۵ برابر حد مجاز برسد.

هوای زابل همچنان در آلودگی غبار باد‌های ۱۲۰ روزهمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:   تا ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان به ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۵۰۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: وزش باد شدید و گردوخاک علاوه بر کاهش دید، میزات غلظت ذرات معلق در هوای زابل را نیز به ۷۱۴ میکرو گرم بر مترمکعب معادل ۵ برابر حد مجاز و در محدوده شرایط «خطرناک» قرار داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در زهک نیز گردوغبار ناشی از وزش باد‌های ۱۲۰ روزه دید افقی را به ۴۰۰۰ متر کاهش داد و سبب شد تا شرایط کیفی هوای این شهر از شرایط عادی خارج شود.

محمود دیانتی در ادامه گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه تا پنج شنبه در شمال استان جریان خواهد داشت. وزش این باد‌های شدید موجب خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در شهرستان‌های شمالی استان می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز آسمان سواحل استان نیمه ابری تا ابری بوده و احتمال رگبار‌های پراکنده در برخی نواحی وجود دارد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری با اشاره به وزش باد شدید بر روی دریای عمان گفت: دریای عمان متلاطم و توفانی پیش بینی می‌شود، از این رو شرایط برای فعالیت‌های دریایی و شنا طی روز‌های یکشنبه ودوشنبه در سواحل مناسب نیست.

انتهای پیام/ع

آلودگی هوا در زابل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار