علی بهلولی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
اصفهان، با تاکید بر این نکته که پلتفرمهای
سخت افزاری در اصل اجرا کننده
نرم افزارها هستند گفت: این پلتفرمها بر روی کامپیوتر، گوشی موبایل یا بردهای تخصصی اجرا میشود.
وی در توضیح روند اجرای مسابقه گفت: در نبرد پلتفرمهای سخت افزاری یک اپلیکیشن به عنوان سوال مطرح شده و تیمهای شرکت کننده اپلیکیشنی برای سخت افزار پیاده سازی میکنند و در نهایت سخت افزار به عنوان عامل هوشمند به کامپیوتر متصل شده و عامل نرم افزاری به بازی میپردازد.
دبیر "اولین دوه ملی مسابقات نبرد پلتفرمهای سخت افزاری فوتبال کاغذی" خاطر نشان کرد: برنامهها از قبل نوشته و الگوریتمهای بازی پیاده سازی شده و تیمها با یکدیگر به رقابت میپردازند. برنده بازی کسی است که بتواند توپ را به داخل دروازه حریف برساند. اگر بازیکنی به نقطهای برسد که نتواند حرکت مجازی انجام دهد بازنده خواهد بود.
بهلولی در خصوص تیمهای شرکت کننده در این رقابت گفت: ۲۵ تیم از دانشگاههای مختلف از جمله اصفهان، صنعتی اصفهان، هرمزگان، همدان و … حضور داشتند و در مجموع ۴۰ نفر از این دانشجویان در این رقابت شرکت کردند.
وی اظهار کرد: تیمها بر اساس قرعه کشی انتخاب و مانند بازیهای فوتبال گروه بندی شده اند و در نهایت سه تیم به عنوان برنده در هر یک از پلتفرمها انتخاب میشود. به شرکت کنندگان گواهی حضور در این دوره اعطا و جوایز نقدی برای برندگان در نظر گرفته شده است.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر با بیان این که این مسابقات بر اساس برنامه راهبردی ۵ ساله دانشکده فنی و مهندسی عملیاتی شده است بیان داشت: برگزاری این رقابتها فرایند مهارت آموزی دانشجویان و فارق التحصیلان را برای ورود به بازار کار تسهیل میکند.
بهلولی با بیان این که در مرحله اول ۲۵ تیم از دانشگاههای مختلف ایران شرکت کردند افزود: ۴۰ نفر در قالب ۱۷ تیم وارد مسابقات نهایی شدند و در نهایت تیمهای مینی ماکس و اسپارتان هر کدام در بخشهای مختلف به مقام قهرمانی رسیدند.
انتهای پیام/ی
اولین دوه ملی مسابقات نبرد پلتفرمهای سخت افزاری فوتبال کاغذی