کارگاه‌های آموزشی با موضوع گل محمدی و گلاب، برای گردشگران و مسافران شرکت کننده در مراسم آئین نکو داشت گل محمدی و گلاب قمصر در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی قمصر برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم اخباری، رئیس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی قمصر، در گفتگو با خبرنگاران گفت: آئین نکوداشت گل محمدی و گلاب در قمصر از شانزدهم تا نوزدهم خردادماه امسال همراه با برنامه‌های علمی -تفریحی با همکاری پژوهشکده اسانس در قمصر برگزار خواهد شد.

به گفته وی، پیرو جلسات متعددی که با همکاری دبیرخانه اتحادیه انجمن‌های گیاهان دارویی ایران-بخش گل محمدی و با حضور مسئولین بخش و شهر قمصر برگزار شد، برنامه ریزی لازم جهت هدایت آئین نکوداشت گل محمدی و گلاب به سوی اجرای برنامه‌های علمی و آموزشی و ارتقاء فرهنگ گردشگری انجام گرفت.

وی، تصریح کرد: برنامه‌های علمی شامل کارگاه‌های آموزشی، بازدید‌های علمی تفریحی و ایستگاه علم و فناوری گل محمدی و فراورده‌های آن برای عموم گردشگران منطقه، با هدف ارتقاء کیفیت گردشگری و کمک به فرهنگسازی عمومی اجرا خواهد شد.

دکتر اخباری، اظهارداشت: نظربه اهمیت و جایگاه ویژه گل محمدی در تاریخ و صنعت بومی منطقه کاشان، اینگونه اقدامات که می‌تواند در جذب جوانان و سایر شهروندان و هموطنان مستعد و بروز ایده‌های نو در این صنعت موثر باشد، لازم و ورود پژوهشکده اسانس‌های طبیعی به این حوزه از رسالت‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

 

آیین نکوداشت گل و گلاب قمصر در کاشان علمی تفریحی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.