تئاترمفهومی با عنوان احیای تالاب را در محل قلمگوده بندر انزلی اجرا شد.

برگزاری مراسم روز جهانی پرندگان مهاجر در قلمگوده بندر انزلیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در این مراسم  احسان هادی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی گفت: قصد داریم با برگزاری این گونه فعالیت‌ها آگاهی مردم در خصوص حفاظت ازحیات وحش را افزایش دهیم. 

وی با بیان اینکه این رویداد در تالاب انزلی و در منطقه جنگلی از بقایای به جا مانده از جنگل‌های جلگه‌ای گیلان، برگزار شده است افزود: تلاش می کنیم تالاب انزلی و زیستگاه‌های ارزشمند حاشیه آن را به نسل آینده واگذار کنیم.

هادی پور تصریح کرد: جمعیت قابل توجهی از پرندگان مهاجر همه ساله به تالاب انزلی مهاجرت می‌کنند. این مراسم با برگزاری مسابقه و اهداء جایزه به برندگان پایان یافت.

گفتنی است، ۲۰ اردیبهشت مصادف با (May۱۰) روز جهانی پرندگان مهاجر، رویدادی بین المللی است که در آن بر اهمیت وجود پرندگان مهاجر برای حفظ تعادل زمین، اکوسیستم و انسان تاکید شده است. به منظور افزایش توجه جهان به موضوع اهمیت پرندگان مهاجر، از سال ۲۰۰۶ توافق نامه پرندگان مهاجرآبی آفریقا-آسیا (AEWA) اقدام به نامگذاری و برگزاری روز جهانی پرندگان مهاجر نموده است.

انتهای پیام/آ

مراسم روز جهانی پرندگان مهاجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.