استاندار گیلان بر لزوم حفظ مردمی بودن موکب‌های اربعین حسینی تاکید کرد.

حفظ مردمی بودن موکب‌های اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری استاندار گیلان در نشست هم اندیشی ستاد اربعین حسینی با قدردانی از تلاش موکب های گیلان در سیل اخیر مناطق سیل زده ایلام، لرستان و خوزستان گفت: در برپایی موکب ها نباید از بودجه عمومی استفاده شود.
وی  افزود: کسب رضایت زائران داخلی و خارجی با ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
سالاری با اشاره به احتمال افزایش تعداد زائران خارجی در اربعین حسینی امسال اضافه کرد: باتوجه به حذف هزینه ویزا برای زائران ایرانی، برای افزایش زائران آماگی لازم وجود داشته باشد.
استاندار بر ضرورت توجه جدی به پشتیبانی موکب ها، اعزام زائران و رعایت تشریفات عبور از مرز تاکید کرد و افزود: امسال برنامه‌ریزی ها براساس تمرکز اقدامات ملی در استان ها شکل می گیرد.
وی بر لزوم جلوگیری از هر گونه اقدام بدون هماهنگی با ستاد اربعین حسینی تاکید و اضافه کرد: دربرپایی موکب ها باید از مشارکت مادی مردمی کمک گرفت زیرا مشارکت های مردمی از ارزش والایی برخوردار است.
مصطفی سالاری با بیان اینکه گیلان در مسائل عمرانی در مرز مهران استان معین برای ایلام است افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با همکاری دستگاه‌های عمرانی برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه پارکینگ زودتر از زمان موعد اقدام کند.
وی به لزوم پیش بینی های مورد نیاز در تردد زائران اشاره کرد و افزود: باتوجه به نبود تمرکز در بازگشت زائران در مقایسه با زمان رفت، باید با برنامه‌ریزی لازم و دقیق برای ایجاد نظم در بازگشت اطلاع ‌رسانی شود.
استاندار با اشاره بر ضرورت تقسیم کار دستگاه‌های اجرایی و مشارکت های مردمی به صورت یکپارچه از فرمانداران خواست با تسریع در برگزاری جلسات ستاد اربعین در شهرستان ها تمهیدات لازم را فراهم کنند.
وی به برخی مشکلات زیرساختی اینترنتی و گذرنامه در زمان ورود زائران خارجی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از هم اکنون باید همه جوانب برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها در نظر گرفته شود.
استاندار با بیان اینکه در صورت امکان از ظرفیت قطار برای تردد زائران اربعین می توانیم استفاده کنیم افزود: در صورت تحقق این ظرفیت باید برای فروش بلیط اطلاع‌رسانی گسترده شود.
مصطفی سالاری نقش صداوسیما و رسانه ها را در اطلاع ‌رسانی صحیح به منظور جلوگیری از سردرگمی مردم در پیاده روی اربعین بسیار موثر دانست.

انتهای پیام/آ

موکب‌های اربعین حسینی باید حفظ شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.