مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: نقشه تعیین حد بستر و حریم رودخانه کشکان و سرشاخه‌های آن تهیه و در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضامیرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نقشه تعیین حریم رودخانه کشکان هفتم اردیبهشت به صورت فایل (utm) در اختیار استانداری، مدیریت بحران، بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گرفته است.

میرزایی بیان داشت: بنا به درخواست دستگاه‌های اجرایی، نقشه‌های تعیین حد بستر و حریم به صورت کاغذی بر روی نقشه طرح هادی شهر‌ها و روستا‌ها در ۲۲ اردیبهشت پیاده سازی شد و تحویل بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه‌های ذیربط گردید.

وی گفت: میزان حریم کمی رودخانه طبق قانون و آیین نامه مربوط به تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بلافاصله پس از بستر سیلابی با دوره بازگشت ۲۵ ساله تعیین گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: در صورتی که کاربری غالب و مجاور محدوده بستر رودخانه، کاربری مسکونی باشد در جهت کنترل ریسک سیلاب در قسمت با تراکم جمعیت بالا (شهر پلدختر و معمولان) مقطع دیواره ساحلی با دوره بازگشت پیشنهادی ۲۰۰ ساله با احتساب ارتفاع آزاد دیواره احداثی به میزان یک و نیم متر و در صورت تراکم جمعیت پایین (محدوده روستاها) مقطع دیواره ساماندهی با دوره بازگشت پیشنهادی ۱۰۰ ساله با احتساب ارتفاع آزاد یک و دو دهم (۱/۲) متر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ر

تعیین نقشه حریم رودخانه کشکان برای بازسازی مناطق سیلزده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.