برنامه «از لاک جیغ تا خدا» امشب میزبان جوانی بود که با پناه بردن به قرآن زندگی خود را نجات داد.

جوانی که با توسل به قرآن توانست زندگی خود را نجات دهد/ شغل حلالی که فرزند صالح بر جا گذاشتبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «از لاک جیغ تا خدا» امشب میزبان یک جوان ۲۹ ساله اراکی بود. جوانی که در دوران کودکی پدر خود را از دست داده و در همان سنین مجبور به درآوردن هزینه‌های خانواده شده بود.

او  در این برنامه درباره مسیر زندگی خود گفت: پس از آنکه پدرم را از دست دادم، مجبور شدم برای امرار معاش خانواده ترک تحصیل کنم و وارد بازار کار شوم.

وی ادامه داد: از اول دبیرستان ترک تحصیل کردم و به سرکار رفتم. چون پدرم را در کنارم نداشتم، کسی نبود که مرا هدایت کند و بسیاری از کار‌های اشتباه را در زندگی مرتکب شده ام. در محل کار یکی از همکارانم اهل نماز و قرآن بود و من همیشه به او حسادت می‌کردم. کار تا جایی پیش رفت که توسط او به جلسات قرآن رفتم و کم کم علاقه‌مند شدم. در همین جلسات متوجه شدم که شاید پول و درآمد من خیلی حلال نباشد. با توکل به خدا از کارم بیرون آمدم و بیکار شدم و کسب و کار تازه‌‍‌ای را شروع کردم.

او در ادامه بیان کرد: در همان زمان خدا فرزندی را به من هدیه داد که ثمره اش شد، پسری سالم و اهل ایمان که همین حالا در سنین کودکی هم اهل نماز و قرآن است و من را همیشه تشویق به نماز اول وقت می‌کند.

در ادامه می‌توانید بخش‌هایی از فیلم این برنامه را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا خواسته هدايت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدايا شکرت ي نفرنجات پيدا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
پروردگارا از تو ممنونم که با فرستادن قرآن و پیامبرت بر ما منت نهادی و طریق هدایت را پیش روی ما قرار دادی. بارالها ما را از مومنان و هدایت یافتگان قرار بده و خیر دنیا و آخرتت را نصیبمان فرما.
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۰۱:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام اول خدا را شاكرم كه اين جوان به راه راست رفته و از خداوند متعال ميخوام كه همه ى ما ازبندگان مخلصش باشيم و به نظر من اين كمترين چيزى هست در مقابل اين همه نعمت و لطف و عنايتش دوم اينكه چرا ما با شنيدن از اين حرف ها متعجب ميشيم مگر ما نعوذبه الله به وجود خدا شك داريم ما كه ميدانيم خدا هست خداى كه قدرتش اندازه نداره خداى كه مهربان ترين مهربانان هست ،خدايى كه از همه چى بى نهايت است. ميخوام اينو بگم كه اى انسان ها خدا حق است ، پيامبرش حق است ، امامش حقه ،قرآنش حقه اين همه خداوند وسيله قرار داده تا به ما بگه با من باش تا با تو باشم با اينكه به ما نياز نداره و هر چى هم گفته به خاطر دوست داشتنه ما هست تا ما به سعادت و خوشبختى برسيم ، تو با خدا دوستى كن به هرچى ميخواى بى شك ميرسى ولى بايد يكم تلاش و صبر كنى واينم بدون كه قادر هست كه هر چيزى كه ميخواى همون جا برايت مهيا كند تو يه چشم بهم زدن كه اين عنايتم تو اون دنيا نصيبت ميكنه اين كارها براى خداوند كارى نداره فقط باورش كن وبه او توكل كن .ما بايد از اين متعجب باشيم كه چرا ما بايد از خدا كه خالق ماست و نفسهامون در دست اوست و از پدر و مادر مهربان تر، دور باشيم . خدايا به حق اين ماه عزيز ما را از بندگان مخلصت قرار بده و دنيا و آخرتمونو به خير كن آمين يا رب العالمين.
Canada
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردمی که خدای نکرده متعقد نیستند .بیایند با خدا معامله کنند .و برای یکبار هم که شده .قران را با درک و تعمق بخوانند .بعد اگر قران را رد کردند .من یکی بهشون احترام خواهم گذاشت و خواهم گفت .باشه .ولی زحمتتون را کشیدید و تحقیق کردید .برایش دعا خواهم کرد تا خدا چشمش را به روشنایی اسلام باز کند .ولی کتاب نخواند و بخواهی ردش کنی .نشان دهنده بی منطقی ات است .که متاسفانه در کشور زیاد هستند .بدون تحقیق میگویند اصلا روزه واسه سلامتی بده .میپرسم .تحقیقاتی کردی .میگه .نه .معلومه بده .بدن را بدون اب و عذا برای مدت طولانی .این واقعا بی انصافی به قران و خودتت است .اولین کلمه ای که جبرییل به پیامبر گفت .اقرا .بخوان .
باید با تحقیق چیزی را قبول یا رد کنیم .به امید ان روز
آخرین اخبار