برنامه از لاک جیغ تا خدا در قسمت پنجم و ششم خود میزبان جواد زارع بود که زندگی پر فراز و نشیبی را تجربه کرده بود.

از سفر به مالزی تا توبه و بازگشت به ایران/ جوانی که در اوج ناامیدی دوباره زنده شدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سری جدید برنامه «از لاک جیغ تا خدا» در قسمت پنجم و ششم میزبان جواد زارع بود که زندگی پر فراز و فرودی را تجربه کرده بود.

جواد درباره زندگی خود گفت: در دوران نوجوانی و جوانی عاشق خارج رفتن بودم و همیشه سودای زندگی در کشور‌های خارجی را در ذهن می‌پروراندم. بالاخره برای مهاجرت و ادامه تحصیل اقدام کردم و به کشور مالزی رفتم. در آنجا واقعا زندگی طور دیگری بود و من هم پس از مدتی شبیه آن‌ها شدم و با آدم‌های مختلفی ارتباط داشتم.

وی افزود: زندگی من در مالزی طوری شده بود که تقریباً در سیاهی غرق شده بودم و هر کاری دلم می‌خواست انجام می‌دادم. از خانواده ام در ایران هم دور شده بودم و یک جورایی قطع ارتباط کرده بودم. در تباهی مطلق به سر می‌بردم؛ یک جایی واقعاً احساس پوچی و تنهایی کردم و دیدم هیچ چیز دیگری در این دنیا ندارم. همان موقع فقط خدا را صدا کردم و ناخودآگاه به نماز ایستادم و دو رکعت نماز خواندم. زیر آن فشار روانی کمی آرامش پیدا کردم و تصمیم گرفتم ارتباطم با خدا را عمیق‌تر و بیشتر کنم. زندگی برایم شکل دیگری پیدا کرد و پشت هم دست خدا را در اوج ناامیدی احساس می‌کردم.

این جوان در ادامه اظهار کرد: ماجرا‌های مختلفی از آن سال در زندگی من رقم خورد تا اینکه دوباره به ایران برگشتم و تصمیم گرفتم تجربه‌های خودم را با هم نسل‌های خود در میان بگذارم.

در ادامه می‌توانید بخشی از فیلم این برنامه را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من فکر می‌کنم این مدل آدمها خیلی بی جنبه هستند یا دانش کافی در مورد مهاجرت کردن به یک کشور غریبه رو ندارند. آدم باید ظرفیت و جنبه داشته باشه خیلی از ایرانی ها هم هستند که در خارج از کشور رشدو پیشرفت می کنند و به مدارج و مقام های عالی هم می رسند. من خودم عموم سالها پیش برای ماموریت چند تا کشور خارجی رفت که باعث رشد و پیشرفتش شد و حتی سوغاتی هایی برای ما آورد که بعد از سالها هنوز نگه داشتیم به خاطر کیفیت مرغوبشون. این به فرهنگ و هوش آدم بستگی داره.
Canada
ناشناس
۰۶:۲۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
هیچ جا وطن نمیشه
Canada
ناشناس
۰۳:۳۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
امیدوارم تمام جوانان وطن ام به این مرحله برسند و خودشون سعی نکنند .تجربه این جوان را خودشون تجربه کنند .چونکه عاقبت اش معلومه .نابودی روح و جسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله خدا هست وخیلی هم عاشقانه ثانیه به ثانیه ما رو چک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
الهی شکر بلاخره یه جوونی به مسیر پاک و الهی برگشت
آخرین اخبار