مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از امضای تفاهم نامه برای توسعه فرهنگ دریایی سواحل این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی تفاهم نامه سه جانبه میان این اداره کل، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی امضا شده است.

وی هدف از تنظیم این تفاهم نامه را تحکیم همکاری‌های مشترک با استفاده متقابل از دانش، تجربیات متخصصان و امکانات و تجهیزات یکدیگر اعلام کرد و افزود: شناسایی و ثبت آثار به جا مانده از پیشینه دریانوردی در سواحل استان گیلان مهمترین اولویت و دغدغه ما در این تفاهم نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار داشت: این تفاهم نامه در جهت تقویت و توسعه فرهنگ دریایی در سواحل استان گیلان و اجرای پروژه‌های پژوهشی- کاربردی مشترک و به منظور کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از موازی کاری‌ها و در نهایت ارتقای بهره وری به امضا رسید.

امیر انتخابی تصریح کرد: اخذ مجوز‌های لازم برای ایجاد موزه تخصصی دریایی و معرفی محوطه‌های تاریخی مرتبط با فعالیت‌های دریایی – تاریخی استان و در نهایت همکاری در مطالعه، شناخت و معرفی آن به عموم مردم از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این همکاری سه جانبه است.

انتهای پیام/ع

تفاهم نامه سه جانبه برای توسعه فرهنگ دریایی سواحل گیلان

برچسب ها: دریای خزر ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.