اجرای اولویت‌های پژوهشی برای مدیریت تهدیدات زیستی در بخش کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور افزایش بهره وری و حداقل سازی خسارت وارده به بخش کشاورزی اولویت‌های پژوهشی برای مدیریت تهدیدات زیستی در بخش کشاورزی استان اجرا می‌شود.

اولویت‌های پژوهشی برای مدیریت تهدیدات زیستی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،غلامعلی مرادی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه بررسی اولویت‌های پژوهشی پدافند غیر عامل بخش کشاورزی استان که در محل دفتر معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: رصد و پایش گلوگاه‌های تهدید بیو تروریستی بخش کشاورزی و بررسی و ارائه روش‌های نوین آشکار سازی آلودگی طبیعی و غیر طبیعی دام و طیور و آبزیان به بیماری‌های نو ظهور در بخش کشاورزی استان از اهم این طرح‌های مطالعاتی به شمار می‌رود.

مرادی هدف از اجرای این طرح‌های پژوهشی را تعیین ضریب خطر هر میکرو اکو سیستم، تهیه و راه اندازی بانک اطلاعاتی علایم آفات و بیماری‌های گیاهی، علایم بیماری‌های دام، طیور و آبزیان، تعیین ضریب اثر بخشی کاهش راهکار مناسب و تحلیل ریسک و شناسایی نقاط آسیب پذیر بخش کشاورزی و همچنین مقابله بیولوژیکی با خطر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر کاهش مصرف سموم شیمایی و افزایش سلامت محصولات کشاورزی، افزایش بهره وری و حداقل سازی خسارت، ضریب اطمینان اجتماعی در زمینه تولید شیر و عسل و سایر محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد.

مرادی بیان کرد: با شناسایی به موقع تهدیدات زیستی، علاوه بر افزایش اگاهی عمومی و تصمیم گیری به موقع مدیریتی، می‌توان نقاط تهدید و فرصت بخش کشاورزی را شناسایی کرد و به صورت بیولوژیکی با افات و بیماری‌های گیاهی و دامی و شیلاتی مبارزه کرد.

در ادامه این جلسه که با حضور رئیس گروه پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد؛ سایر اولویت‌های پژوهشی پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی توسط اعضای حاضر در جلسه مطرح و راهکار‌ها و پیشنهادت لازم برای عملیاتی کردن این طرح‌ها ارائه شد.
 
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری  جلسه بررسی اولویت‌های پژوهشی پدافند غیر عامل بخش کشاورزی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.