مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان مالیات و ارزش‌افزوده در استان وصول شد که بیشترین میزان آن با ۴۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان قروه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، علیرضا الوندی صبح امروز در همایش شورای هماهنگی استانی واحد‌های اقتصادی و دارایی در استان کردستان که در سالن جلسات اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، گفت: امسال در دو جهت بحث رفع مشکلات واحد‌های تولیدی با توجه به اهمیت تحقق شعار رونق تولید از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اافزود : در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان مالیات و ارزش‌افزوده در استان وصول شده است که ۱۴۰ میلیارد تومان از این میزان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

الوندی اضافه کرد: در حال حاضر عوارض پرداختی ۷ شهر استان کمتر از میزان وصولی است و این مسئله بیانگر این است که امور مالیاتی استان دنبال فشار بر مردم نیست.

به گفته این مقام مسوول، ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مالیات بوده است، اما ۱۰ میلیارد تومان عوارض به شهرداری و دهیاری‌های این شهرستان پرداخت شده ضمن اینکه در شهر‌های سقز، بانه و مریوان نیز به همین صورت است.

به گفته وی، بیشترین میزان پرداخت مالیات و ارزش‌افزوده در استان مربوط به شهرستان قروه است که ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: ۳۰ میلیارد تومان از عوارض وصول شده در شهرستان قروه مربوط به کارخانه زرکوب است و مابقی هم از شرکت صبانور وصول شده است

الوندی اذعان کرد: ۴۰ درصد مالیات وصول شده در استان کردستان مربوط به چند شرکت، ۴۵ درصد مربوط به حقوق کارکنان دولت و ۱۳ درصد مالیاتی است که توسط مردم پرداخت می‌شود.

وی در ادامه به مباحث و مشکلات مطرح شده از سوی نماینده کارخانه سیمان اشاره و تصریح کرد: در بحث ماده ۱۳۸ با توجه به پیگیری و مکاتباتی که انجام شده است، احتمال وجود دارد که مشکل به نفع واحد‌های مشکل‌دار مانند کارخانه سیمان استان که در این حوزه مشکل دارد رفع شود.

وی گفت: صنعت سیمان به هیچ وجه سودآوری ۳۰ درصدی ندارد تا بخواهیم به ۶ عامل اصلی عرضه سیمان در استان ۳۰ درصد تخفیف اعمال شود.

الوندی اظهار داشت: بر اساس ماده ۶۹ قانون مالیات، اگر تمام اقدامات به صورت واضح از سوی مودی عنوان نشود به عنوان مواد اولیه قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/ع

سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان مالیات و ارزش‌افزوده در استان وصول شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.