وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال خراسان جنوبی به راه آهن جزء اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  اسلامی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه بیرجند با بیان اینکه توسعه محور شرق جزء اولویت‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی است گفت: در این خصوص اتصال خط راه آهن چابهار - زاهدان به بیرجند و سپس به راه آهن سراسری از جمله اولویت‌هاست.

وی با بیان اینکه در کریدور ترانزیتی شمال به جنوب عقب ماندگی‌هایی داریم، افزود: برای جبران این عقب ماندگی ها، اصلاح، بهسازی و گسترش حمل و نقل جاده‌ای با احداث باند دوم انجام می‌شود.

اسلامی با اشاره به زیرساخت فرودگاهی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌ها گفت: در این خصوص برای خراسان جنوبی هنوز نیاز به افزایش پرواز داریم که باید با توسعه زیرساخت‌ها و شکوفا کردن ظرفیت‌های اقتصادی در این خصوص گام برداریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی افزود: زیرساخت‌هایی برای سرانه‌های محلات ایجاد شده که امروز بخشی از آن با حضور استاندار و نمایندگان مورد بازدید قرار خواهد گرفت و بخشی از پروژه‌ها نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی رشد مسکن خوب بوده و در این زمینه جز استان‌های پیشرو هستیم، گفت: امروز جشن اختتامیه طرح مسکن مهر خراسان‌جنوبی را شاهد هستیم و امیدواریم با پروژه‌های جدید، این استان کمترین دغدغه را برای تأمین مسکن داشته باشد.

اسلامی یادآور شد: ظرفیت‌های خراسان جنوبی تنها زرشک و زعفران نیست بلکه در حوزه it نیز پیشرفت کرده و معلمان بیرجندی شهره هستند که می‌توانند در روند شکوفایی استان تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام /ط ا

عقب ماندگی‌هاییدر کریدور ترانزیتی شمال به جنوب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.