رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: در سال ۹۷ بیش از ۲۵ میلیارد تومان به حوزه عمران شهری اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عصر امروز در شورای اداری شهرستان سنندج، گفت: بعد از انقلاب در طول چهار دهه آمار و ارقام بیانگر این امر است که سیاست و رویه به سمت محرومیت‌زدایی است.

بهرام نصراللهی‌زاده افزود: باید مسیر نگاه به توسعه را تغییر دهیم، این بحث در کشور شروع شده و برای اولین بار سند آمایش استان‌ها و سند آمایش کشوری تدوین شده و براساس این سند نقش هر استان در فرآیند توسعه مشخص شده است.

نصراللهی‌زاده افزود: کردستان در بحث تولید گندم یکی از ارکان و قطب‌های کشوری است ضمن اینکه می‌تواند قطب تولید پروتئین کشور باشد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: کردستان ۶ درصد روان‌آب‌ها و ۶ درصد از اراضی قابل کشت دارد که این‌ها ظرفیت‌هایی است که می‌تواند کردستان را به قطب تولید پرتئین کشور تبدیل کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تصریح کرد: برنامه توسعه شهرستانی باید براساس قابلیت‌های محلی تدوین شود، هرآنچه که می‌تواند در این شهرستان ارزش‌افزوده ایجاد و به فرایند توسعه کمک کند باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سنندج مرکز استان و به عنوان پیشانی استان قابلیت‌ها و استعداد‌های خوبی دارد که اگر از آن‌ها استفاده کنیم بخش زیادی از مشکلات در این سال سخت پیش رو برطرف خواهد شد.

نصراللهی‌زاده خاطرنشان کرد: جامعه ما نیازمند مدیران عمل‌گراست، مدیران هزینه‌ای نمی‌توانند در این شرایط سخت خروجی لازم داشته باشد.

وی بر ظرفیت‌سازی‌های جدید در استان تاکید کرد و گفت: شهر سنندج به عنوان یکی از شهر‌هایی که نقش فراملی دارد و جایگاه ارتباطی آن با غرب آسیا تعریف شده است اگر به مرکزیت پیروان امام شافعی تبدیل کنیم زمینه توسعه توریسم مذهبی در این شهر فراهم می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان عنوان کرد: به ازای هر ۶ گردشگر خارجی یک شغل ثابت ایجاد می‌شود که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی ادامه داد: دانشگاه کردستان از دو سال پیش به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل شده است که توسعه آن به توسعه صنعت گردشگری کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش‌های بین‌المللی در سنندج موضوعی است که از سال‌های قبل کلید خورده است و امسال نیز همایش بین‌المللی ورزش و توسعه برگزار می‌شود.

صراللهی‌زاده اضافه کرد: آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی هم در سنندج راه‌اندازی می‌کنیم که آن هم به رونق گردشگری کمک می‌کند.

وی در ادامه خواستار اولویت‌بندی در اقدامات مورد نیاز برای شهرستان سنندج شد و گفت: راه و ارتباطات و آب دو موضوع مهمی است که در این سال‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی هم انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۸ برای راه‌آهن همدان سنندج در نظر گرفته شده که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ این پروژه به اتمام برسد.

وی گفت: در سال ۹۷ بیش از ۲۵ میلیارد تومان به حوزه عمران شهری اختصاص پیدا کرد.

نصراللهی‌زاده عنوان کرد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام ساماندهی بلوار کردستان شهر سنندج است که امیدواریم هرچه زودتر تحقق یابد.

وی همچنین از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان به پروژه مجتمع تالار فرهنگ سنندج خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۶ حدود ۹ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت، اما در سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان تخصیص گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: اشتغال‌زایی و کارآفرینی جز مسوولیت‌های اصلی دولت است و به فرموده مقام معظم رهبری مسوولان برای رفع مشکلات اشتغال باید یک قرارگاه ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: افراد جویای کار تا سطح دهستان‌ها در استان شناسایی شده است، این اطلاعات در اختیار فرمانداران گذاشته شده تا براساس سطح تحصیلات و توانایی برای این افراد اشتغال‌زایی شود.

انتهای پیام/ع

۲۵ میلیارد تومان به حوزه عمران شهری اختصاص پیدا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.