معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک میلیون نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال و ۳۵ هزار مادر باردار در استان، در طرح بسیج ملی از نظر فشار خون غربالگری می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا می‌خواهد مردم را نسبت به سلامت خود حساس کند و افراد بالای ۳۰ سال و مادران باردار جمعیت هدف این طرح هستند.

ابراهیم شکیبا ادامه داد: متولیان بهداشت با آگاه‌سازی شهروندان، اجرای طرح کنترل فشار خون را از سه روز پیش آغاز کردند و از عید سعید فطر به صورت کاملا منسجم و دقیق این طرح در کل استان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه به صورت کاملا رایگان در پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی درمانی استان انجام می‌گیرد.

شکیبا اضافه کرد: افرادی هم که خودشان بتوانند فشار خون خود را بگیرند می‌توانند وارد سایت salamat.gov.ir شوند و نسبت به تکمیل پرسشنامه و ثبت فشار خون خود در سامانه اقدام کنند و در صورتی که به فشار خون بالا مبتلا باشند، برای درمان راهنمایی خواهند شد.

این مسؤول افزود: تحقیقات نشان داده فشار خون بالا که پیشگیری کنترل آن بسیار ساده است مهمترین عامل ایجاد کننده بیماری‌های قلبی و عروقی است.

آنگونه که شکیبا می‌گوید، از ۱۰ هزار مرگی که در سال گذشته در استان داشتیم ۴۵ درصد یعنی ۴ هزار و ۵۰۰ مرگ فقط به خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

وی افزود: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قرار است یک میلیون نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال و ۳۵ هزار هزار مادر باردار در استان از نظر فشار خون غربالگری شوند.

انتهای  پیام/ز

 

بسیج ملی کنترل فشار خون

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.