به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزشوپرورش در جلسه شورای معاونان وزارت آموزشوپرورش با اشاره به اینکه با احتساب فرهنگیان، دانش آموزان و خانوادههایشان، حدود دو سوم جمعیت کشور متاثر از تصمیمات آموزشوپرورش هستند، گفت: جامعه انتظار اقدامات مدبرانه از مسئولان آموزشوپرورش دارد و اینکه با توسعه انسانی در این نهاد انسانساز، زمینههای پیشرفت بیشتر کشور مهیا شود.
وی اظهار کرد: آموزشوپرورش با پیشینه تمدنی، فرهنگی و تاریخ کشور ما همواره باید بهروز و سرآمد باشد و علیرغم مشکلات اقتصادی باید با اتخاذ تدابیر مناسب در راستای این حرکت روبهجلو گام برداریم.
بطحایی در ادامه افزود: همه ما در جغرافیای مشترک سرزمین ایران هستیم و هر آسیب و مشکلی، برای همه ما آسیبزاست، از این رو باید با داشتن اهداف مشترک در جهت توسعه و آبادانی کشور قدم برداریم و بدانیم اگر در وزارتخانهای در یک بخش معاونت یا سازمان آن دستگاه مشکلی به وجود بیاید، این مشکل همه ماست لذا برای رفع آن مشکل باید همه حداکثر تلاش خود را بهکار گیریم.
بطحایی با اشاره به اینکه با تشریکمساعی به موفقیت نائل خواهیم شد، گفت: علیرغم همه فشارها و سختیهای موجود، باید وقت و انرژی خودمان را صرف اهداف مشترک کرده و برای اعتلای آموزشوپرورش کشور قدم برداریم.
وزیر آموزشوپرورش با تشکر از همه کسانی که در سیل اخیر کشور خالصانه جلو آمدند و برای حل مشکلات مردم و آموزشوپرورش قدم برداشتند، اظهار کرد: در این زمینه نمایندگان ویژه اقدامات و پیگیریهای خوبی داشتند و استانهای معین نیز برای استانهای سیلزده پشتیبانی خوبی ارائه دادند که این طریق از همه همکارانم سپاسگزارم و این پشتیبانیها تا رفع همه مشکلات باید ادامه داشته باشد و خواستهام در مراسمی از همهکسانی که در حادثه سیل اخیر کمک کردند تقدیر شود.
وی فعالیتهای دانشگاه فرهنگیان در سالهای اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با تلاش مدیریت این دانشگاه پذیرش دانشجو معلم ظرف یک سال از هفت هزار نفر به ۵۵ هزار نفر رسیده که اقدامی بسیار بزرگ و مهم برای تربیت نیروی انسانی وزارت آموزشوپرورش است و به لطف خدا بهطور قطع ثمرات مفیدی خواهد داشت، لذا از متصدیان و مدیریت این دانشگاه جهت تلاشهایشان تشکر میکنم که با کمترین امکانات این تحول را انجام دادند.
عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: تصمیمهای گرفتهشده در حوزه آموزشوپرورش و در دولت دوازدهم بهصورت کارشناسی شده و سیاستهایی مانند مدرسه محوری، طرح بازی و یادگیری، مهارتآموزی حذف کتابهای کمکآموزشی، حذف آزمون در مدارس ابتدایی و غیره دارای پشتوانه کارشناسی بوده و از حمایت صاحبنظران حوزه آموزشوپرورش برخوردار شده است.
انتهای پیام/