معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان گفت: امسال ۲۹۰ دانش آموز کردستانی در قالب ۹ رشته ورزشی در مسابقات ورزش دانش آموزی کشور حضور خواهند یافت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت : ورزش دانش‌آموزی یکی از برنامه‌های محوری و الویت دار اداره آموزش و پرورش برای ارتقاء سطح سلامت و کشف استعداد‌های ورزشی در بین دانش‌آموزان است.

افشین خوشگوار با اشاره به اینکه این مسابقات در ۴ سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود افزود: استان کردستان با ۲۹۰ دانش آموز شامل ۱۶۰ ورزشکار پسر و ۱۳۰ ورزشکار دختر و در قالب ۲۰ تیم ورزشی در این مسابقات حضور خواهند یافت.

خوشگواربیان کرد:دانش آموزان کردستانی درقالب ۹ رشته ورزشی شامل هندبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شطرنج، دو میدانی و ژیمناستیک از اول مردادماه سال جاری تا ۲۵ مرداد ماه به رقابت در این مسابقات می‌پردازند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان افزود: اولین اردوی آماده سازی این دانش آموزان از ۲۵ خرداد ماه آغاز و تا اول تیر ادامه خواهد داشت و زمان برگزاری سایر اردو‌های آمادگی نیز با توجه به زمان برگزاری مسابقات هررشته ورزشی در تیر ماه برگزار خواهد شد.

خوشگوار عنوان کرد: امسال سعی بر آن بوده که از ظرفیت و پتانسیل دانش آموزان شهرستان‌هایی که توانسته اند در سطح استانی مقام اول را کسب کنند، بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش دانش آموزی استان کردستان توانسته رتبه ۲۸ خود را از سال ۹۲ به جایگاه هفتم در سال ۹۷ ارتقاء دهد افزود: برای کسب جایگاه بهتر استان، امسال مسابقات تابستانی دانش‌آموزان را با تمام توان و با استفاده از استعداد‌های ورزشی استان شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

ورزش دانش آموزی استان کردستان دارای جایگاه هفتم در سال ۹۷ بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.