رئیس اداره سواد آموزی باغملک گفت: سواد آموزی مسئول مستقیم پشتیبانی سوادآموزی و اجرای برنامه‌های ریشه کن کردن بی سوادی شهرستان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، محمد واعظی، رئیس اداره سواد آموزی باغملک گفت: جلسات شورای سواد آموزی هر ۳ ماه یکبار در شهرستان تشکیل می‌شود که تعدادی از اعضای آن با شورای آموزش و پرورش مشترک است جلسه نخست شورای سواد آموزی شهرستان برای پرهیز از افزایش جلسات و تضییع حقوق مراجعین به ادارات همزمان با شورای آموزش و پرورش تشکیل شد.

وی افزود: شورای سواد آموزی مسئول مستقیم پشتیبانی سوادآموزی و اجرای برنامه‌های ریشه کن کردن بی سوادی شهرستان است و بر همین اساس اجرای برنامه‌های موثر فرهنگی از طریق نهاد‌های عضو و تشویق بی سوادان به شرکت در دوره‌های سواد آموزی از وظایف اعضای شورای سواد آموزی است و مهمترین وظیفه شورای پشتیبانی سواد آموزی برنامه ریزی جهت انسداد مبادی بی سوادی است.

واعظی بیان داشت: به عنوان نمونه در شورای پشتیبانی سواد آموزی کشور مصوب شد تا اخذ یا تمدید گواهینامه رانندگی افراد منوط به شرکت در دوره‌های سوادآموزی با شد و تمدید یا اخذ گواهی کسب از طرف اداره صمت و اصناف پس از گذراندن دوره سوادآموزی صورت پذیرد.

رئیس اداره سواد آموزی باغملک تصریح کرد: پیش از این کلاس‌های سوادآموزی با حداقل ۲۰ نفر تشکیل می‌شد، اما امروزه حتی برای یک نفر بی سواد هم در دورترین مناطق، بر اساس شرایط سواد آموز کلاس سوادآموزی تشکیل می‌شود.

این مقام مسئول افزود: مهمترین مشکل ما نداشتن تقاضای عمومی برای دوره‌های سوادآموزی است و پس از آن نبود بانک اطلاعات بی‌سوادی در کشور است که بر اساس آخرین سرشماری سراسری سال ۱۳۹۵ اعلام شد که ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بی‌سواد در باغملک وجود دارد که این آمار به صورت خود اظهاری دریافت شد و شناسایی نشدن افراد آموزش ناپذیر و دانش آموزان بازمانده از تحصیل از چالش‌های پیش روی سواد آموزی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

واعظی با تقدیر از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی و اداره بهزیستی باغملک گفت: بعد از سر شماری سال ۹۵ تعداد ۸۰۰ نفر بیسواد شناسایی شد که از این تعداد تاکنون ۴۰۰ نفر موفق به گذراندن دوره‌های سوادآموزی شدند.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی باغملک در پایان ابراز امیدواری کرد که ارگان‌های دولتی با ایجاد مشوق‌هایی به ویژه در خانه‌های بهداشت روستایی و اداره عشایر نسبت به ایجاد انگیزه برای بی سوادان آگاهی‌بخشی شود.

انتهای پیام/م

توجه به سواد آموزی عامل ریشه کن کردن بی سوادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار