مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت:بانوان تحت حمایت این نهاد می‌توانند در زمینه‌های صنایع‌دستی و سایر طرح‌های اشتغال فعالیت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،قباد مبشری  مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت:۴۲ هزار و ۸۰۱ خانوار در این استان تحت حمایت این نهاد انقلابی بوده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۷۱ خانوار زنان سرپرست خانواده هستند که به دلایلی ازجمله طلاق، فوت، بیماری و زندانی بودن سرپرست و سایر موارد از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی بابیان اینکه تعداد دانشجویان دختر تحت حمایت این نهاد ۱۱۱۷ نفر، دانش آموزان دختر ۴۰۵۱ نفر و ایتام دختر تحت حمایت ۳۳۳۷ نفر هستند، افزود: در سال گذشته ۶۷ هزار و ۷۰۳ نفر از زنان تحت حمایت این نهاد در دوره‌های آموزش خانواده شرکت کرده و ۳۸۳۶ نفر از مددجویان اعزام‌شده به اردو‌های زیارتی و آموزشی زنان و دختران تحت حمایت بوده‌اند.

مبشری با اشاره به اینکه کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش با اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی را در رأس برنامه‎های خود قرار داده است، بیان کرد: بانوان تحت حمایت این نهاد با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی می‌توانند در زمینه‌های صنایع‌دستی مانند خیاطی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، عروسک‌سازی و سایر طرح‌های اشتغال فعالیت کنند و در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده خود مؤثر باشند.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی به ۶۹۶ نفر از زنان تحت حمایت کمیته امداد استان برای اجرای طرح اشاره کرده و افزود: یک هزار و ۸۷۸ زن تحت حمایت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده، ۱۴۰ نفر از زنان از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کارشده و ۴۵ نفر نیز از ابتدای سال گذشته تاکنون خودکفا شده‌اند.

مبشری با اشاره به نظارت مستمر کمیته امداد بر نحوه اجرای طرح‌های اشتغال، افزود: این نهاد برای تشویق، تداوم و توسعه اشتغال ایجادشده توسط بانوان تحت حمایت، در مواقع برگزاری نمایشگاه‌ها با دعوت از آنان برای نمایش توانمندی‌های خود در نمایشگاه‌ها، به آن‌ها در فروش و بازاریابی تولیدات خود کمک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هم چنین گفت: خدماتی مانند بیمه اجتماعی، فعالیت‌های عمرانی، اهداء جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه دارو و درمان از دیگر خدمات این نهاد برای زنان تحت حمایت است.

انتهای پیام/پ

بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.