امضاء تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی با استانداری فارس

در دیدار استاندار فارس با رئیس جهاد دانشگاهی یک تفاهم نامه همکاری م بین استانداری فارس و جهاد دانشگاهی امضاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی با استانداری فارس با هدف همکاری متقابل به منظور تسهیل در روند توسعه استان و بسترسازی مناسب برای تجاری سازی فناوری، توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی و راهکار‌های اجرایی آن با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های پژوهشی اجرایی آموزشی تحقیقاتی و فناوری جهاد دانشگاهی به امضا استاندار فارس رسید.

بر اساس این تفاهم نامه استانداری فارس و جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مشترکی مانند راه اندازی مرکز خدمات تخصصی تولید و تکثیر گیاهان دارویی و تولید فرآورده‌های دارویی، گیاهان معطر دارویی با مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، راه اندازی کلینیک‌های خدمات نوین تخصصی پزشکی مورد نیاز استان به ویژه در زمینه‌های ناباروری ترمیم زخم و سرطان با همکاری پژوهشگاه‌های رویان ابن سینا و پژوهشکده معتمد و راه اندازی پژوهشکده سلامت خانواده در راستای حل مشکلات و معضلات خانواده و آسیب‌های اجتماعی مشارکت دارند.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در دیدار با طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان، بیان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدام به بهره گیری از عملیاتی‌ترین و زودبازده‌ترین ظرفیت‌ها بپردازد.

وی به تمرکز بر حوزه کشاورزی به عنوان برنامه‌ای کوتاه مدت که پاسخ مثبتی دارد نیز اشاره کرد و افزود: نیاز امروز ما ایجاد اشتغال با استفاده از توانمندی‌های سرزمینی است که فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این حوزه می‌تواند پاسخگو باشد.

رحیمی همچنین به توانمندی‌های فارس در زمینه پزشکی اشاره کرد و افزود: با توجه به قابلیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های ناباروری، سرطان، سلول درمانی، فارس نیز می‌تواند در این بخش‌ها، پشتیبان حوزه درمانی جنوب کشور با همکاری جهاد دانشگاهی باشد.

استاندار فارس تصریح کرد: ظرفیت استان در حوزه‌های فنی و مهندسی، فعالیت‌های گسترده در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی و ظرفت‌های معدنی و صنعتی است و در حوزه گردشگری نیز بیش از ۵ اثر ثبت جهانی و سه هزار اثر ثبت ملی در استان فارس وجود دارد.

وی اضافه کرد: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آینده‌ای نزدیک اقداماتی در حوزه نوآوری‌های دیجیتال از جمله راه اندازی پارک دیجیتال فارس انجام می شود.

رحیمی خواستار ارائه طرح در زمینه‌های مهندسی و علوم پایه کاربردی در راستای پرورش هر دانشجو به عنوان یک شاغل و کارآفرین شد.

استاندار فارس در ادامه به ظرفیت‌های مناسب استان در توسعه مشاغل خانگی تاکید و اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و مجموعه کارگروه اشتغال در صورت ارائه برنامه از سوی جهاد دانشگاهی خدمات خوبی را ارائه می‌دهد.

وی همچنین به تشریح اجمالی قابلیت‌های این استان در موضوع گیاهان داوریی در دو بخش کشت و جمع آوری از گذشته‌های دور تاکنون، پرداخت.

استاندار فارس ضمن اعلام آمادگی مدیریت ارشد استان برای همکاری با مجموعه جهاددانشگاهی فارس و کشور، خواستار تشکیل کمیته‌ای اجرایی برای پیگیری تفاهم نامه منعقد شده بین این دو نهاد شد.

انتهای پیام/ت

منعقد کردن تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی با استانداری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار