تقدیم ۲۶۲ شهید در حماسه آزادسازی خرمشهر

گیلان درحماسه آزادسازی خرمشهر ۲۶۲ شهید تقدیم دفاع از مرز و بوم کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان امروز در مراسم بزرگداشت سوم خرداد که با حضورجمعی از معلمان و فرهنگیان در مسجد قدس رشت برگزار شد، گفت: خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اشغال، در ۲۴ روز نبرد سخت در ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد ماه آزاد شد که یکی از مهم‌ترین و بزرگترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس است.

وی، به اشاره به اینکه در عملیات آزاد سازی خرمشهر بیش از ۵ هزار کیلومتر از خاک این کشور آزاد شد، افزود: در این عملیات ۲۴ هزار جانباز و بیش از ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب شد که از این تعداد ۲۶۲ شهید از استان گیلان است.

فرمانده سپاه قدس، با بیان اینکه امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا و جان فشانی‌ها و ایستادگی‌های نیرو‌های مسلح هستیم، گفت: دشمنان قسم خورده کشور با همه توان در تلاش اند، این ایثار، از خود گذشتگی و ایستادگی مقابل زور و ظلم را میان مردم به ویژه جوانان کمرنگ کنند، بنابراین باید با هوشیاری و پیروی از رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب این توطئه‌های را از بین ببریم.

سردار عبدالله پور افزود:عملیات بیت المقدس نقطه عطف وحدت بین نیرو‌های مسلح اعم از ارتش و سپاه، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی بود و نیرو‌های مسلح، همه اقشار، اصناف، ادیان و مذاهب ایران اسلامی در این عملیات حضور داشتند و توانستند با وحدت، همدلی و از خودگذشتگی نصرت الهی را شامل حال خود کنند.

همچنین در آیین گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر، نادر جهان آرای ، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: سالگرد حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر، روز ملی مقاومت و یادآور نقطه عطف سال‌های روشن دفاع مقدس است.

وی افزود: معلمان باید با توجه به هجمه‌های فرهنگی از سوی دشمنان، بیش از پیش به تعلیم و تربیت دانش آموزان توجه داشته باشند و با اقدامات سازنده خود با تهاجم‌های فرهنگی مقابله کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: اعزام کاروان راهیان نور از برنامه‌های تربیتی سپاه قدس و آموزش و پرورش استان در راستای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با آرمان‌های والای شهدا‌ی انقلاب اسلامی است.

 

انتهای پیام/م.ع

گیلان در حماسه آزاد سازی خرمشهر ۲۶۲ شهید تقدیم انقلاب کرد

برچسب ها: سپاه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.