پرداخت کمک بلاعوض ۷ میلیارد تومانی به خسارت دیدگان سیل گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت:بیش از ۷میلیاردتومان کمک بلاعوض به واحد‌های مسکونی آسیب دیده استان پرداخت شد.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان محمدتقی زمانی نژاد در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی مناطق سیل زده گلستان که با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور برگزار شد، گفت: روند بازسازی منازل مسکونی خسارت دیده از سیل ادامه دارد و تاکنون ۷۵۵ انعقاد قرارداد داشتیم و هزار و ۹۲۶ فقره معادل ۷ میلیارد و ۱۱۲ میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت شد.

وی افزود: ۹۸۷ فقره پرونده بلاعوض آماده پرداخت داریم که طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد و به رقم ۱۰ میلیارد تومان خواهیم رسید.

وی گفت: آواربرداری ۲۰۴ واحد به اتمام رسید و ۲۴۳ پی کنی، ۵۲ واحد فونداسیون، ۱۰ ستون و سه واحد هم اتمام کار داشتند.

زمانی نژاد ادامه داد: در بارندگی ۹۸، حدود ۴۵ روستای گلستان درگیر رانش شد و ۵۱۷ واحد خسارت دید که از این تعداد ۱۵۰ واحد تخریبی بوده و مابقی هم در مرض خطر رانش قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون ۶۲ واحد زمین تهیه شد و برای تهیه زمین سایر واحد‌ها در حال رایزنی هستیم.

زمانی نژاد گفت: مشکل زمین دو روستا بسیار زیاد بودکه یکی در قلعه قافه مینودشت و دیگری برنجوین که به ترتیب ۱۸۷ و ۵۰ واحد مسکونی در آن‌ها خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه قبل از رانش و بعد از رانش قیمت زمین چند برابر شد گفت: جلسات متعددی را با فرمانداری و بخشداری و شورا‌ها داشتیم و چند هکتار را به بافت روستا ملحق کردیم تا مشکل زمین مرتفع شود.

زمانی نژاد با بیان اینکه در بقیه روستا‌ها هم کار ساخت در حال پیگیری است، افزود: ۵۲۵ تن سیمان وارد انبار‌ها شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و میله گرد هم در نزدیکی شهر‌های حادثه دیده دپو شده است.

انتهای پیام /گ
 

صحبت های مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان

برچسب ها: بنیادمسکن ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.